-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spenningen utløst
237.100 kroner er startprisen for BMWs elektriske i3. Det vil gi et solid utslag på den norske registreringsstatistikken og gjøre den til en beintøff konkurrent for markedslederen Leaf.
Det er lenge siden oppkjøringen til en billansering har vært like langvarig som opp mot dagens parallelle verdenslansering i New York, London og Beijing.
Allerede i mars var BilNorge.no i Arjeplog for den første smaken av BMWs helelektriske i3 – da bare som passasjerer.
Tidlig i juni var det taxi ut til et fotostudio som lå plassert langt inne på et industrifelt en halvtime utenfor München – helt umerket og uten at så mye som en eneste BMW sto parkert utenfor.
Inne i lokalet sto den ferdige produksjonsutgaven av i3, lenge før bilen skulle avdekkes.
En snau måned senere satt vi for første gang bak rattet – og kunne formidle førsteinntrykket – da av en maskert og nesten ferdig elbil.
Nå er bildene offisielle, både de vi tok i studio – og fra lanseringen.
Selvsagt er vi til stede på lanseringen i London – og i morgen kan du lese hele historien derfra.
Ulikt BMW
i3 er naturlig nok noe helt nytt fra BMW. Men det er ikke bare bilens drivlinje og ustrakte bruk av resirkulerte, og resirkulerbare materialer, som sørger for dette – også modellen for distribusjon og prisstruktur er ulik BMW.
Prisen på 237.100 kroner er nemlig for en komplett utstyrt bil, noe uvanlig i BMW-sammenheng. Selvsagt fins det også en del spesialutstyr som kan leveres for de som ønsker å "individualisere" bilen.
Du kan i tillegg velge mellom tre ulike interiørvarianter.
I Norge er det fem forhandlere som blir agenter for i-serien:
- Oslo: Bilia Oslo og Bavaria Oslo
- Bergen: Jæger Sentrum
- Stavanger: Bavaria Stavanger
- Trondheim: Sulland Auto
I tillegg vil det finnes servicepunkter hos forhandlerne i Drammen, Bærum, Follo, Gardermoen, Kristiansand, Haugesund, Molde, Førde, Hønefoss, Sem (Tønsberg), Trondheim og i Ålesund.
Det at man opererer med agenter i stedet for forhandlere betyr at importøren på Fornebu vil ta en langt mer aktiv rolle også knyttet opp mot salget av bilene.
På plass i november
Den offisielle lanseringen av i3 i Norge er 16. november, og fra den datoen vil de første bilene rulle ut til norske kunder.
Jon Winding-Sørensen er på plass i London, og gir oss alt fra den store lanseringen i morgen.