-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Formula Student: Norsk sensasjon
Tre norske lag debuterer, og jeg mener debuterer, i den store Formula Student konkurransen i England. Alle har gått igjennom alle øvelsene med flagget til topps, og alle er klare for avslutningsløpet søndag.
Bare for å sette det litt i perspektiv. Langt over 100 biler var påmeldt til årets konkurranse på Silverstone-banen, ikke langt fra London. Antallet skrumpet til 103 da det begynte å nærme seg teknisk kontroll torsdag og fredag.
70-80 slapp gjennom de første teoretiske og statiske nåløyene.
LES: Første rapport
Det var vel like mange som kjørte en eller annen av de tre krevende øvelsene i dag. Åttetall på en skidpad, aks og en sprintøvelse. 50 var tilbake da disse øvelsene var ferdige. Av dem var tre med norsk flagg.
100 prosent gjennomført så langt – hadde det vært betting på dette, ville oddsene for dette vært så enorme at fotballfiksemistanker ville bleknet.
At vi er et stykke fra toppen får så være – de som har vært med her en stund spår at de norske lagene vil kjempe i toppen om bare to-tre år.
I aks-konkurransen var de tre første bilene el-drevet, det er en egen el-klasse med i år, med bilen fra Chalmers på fjerdeplass og først blant dem med motor som bråker.
Her kom NTNI på 14. plass, Stavanger på 26. og Østfold på 44. Og a pro pos bråker: hadde det vært delt ut en ærespris for beste motorlåten, så hadde Østfold definitivt ligget i forkant.
Det var da også på hekta at de klarte støykontrollen torsdag, men dette er ikke støy, dette er musikk.
På skidpad’en kom også Chalmers på 4. plass, der klarte NTNU 21., Stavanger 28. og Østfold 34.
Mens etter sprinten kunne Østfold notere seg for beste norske resultat, på 26. plass. NTNU klarte en 42. plass, mens Stavanger kom på 51. Her gjorde Chalmers det også bra, med en 5. plass – så sammenlagt er naboene våre helt i tet.
- Heilt sjukt, sier Stavangers Bjørn Øvrebø Vidvei til BilNorge.
- For ikke bare er det den intense konkurransen der det skjer ting hele tiden, men samtidig kjører formel 1 biler forbi oss på den andre siden av gjerdet i 250-300 km/t. Hele dagen. Det er nemlig Young Driver’s Test – og gjett om det sette sitt preg på «vårt» arrangement også, sier han.
Og fortsetter: - jeg håper vi klarer å formidle dette så bra når vi kommer hjem slik at det blir stor interesse for å fortsette dette arbeidet.
I morgen kommer nok Stavanger til å kjøre konservativt for å komme til mål. For å nå den lave vekten (den letteste bilen blant de norske) bruker de blant annet drivaksler i karbon. De har vist seg å være et svakhetspunkt. Det eneste svake punktet på den bilen, resten fungerer så det er en fryd.
Men både NTNU og Østfold kjører med stålaksler, og særlig Østfold har lovet å kjøre så det gnistrer.
Både låten fra den andre siden av gjerdet, og uttalelser fra racing-kjemper som Ross Brawn (for tiden teamsjef hos Mercedes Formel 1, og en legende etter alle Ferrari-årene han hadde med Michael Schumacher).
Han sa i et intervju at det finnes bare to innovasjonsglade motorsportgrener tilbake, nemlig Formel 1 og Formula Student.
Han kunne godt ha føyet til at det er i Student-klassen deltakerne har den største friheten og virkelig kan bruke alle de kreative krefter de har uten å bli drept av et rigorøst regelverk.
Vi gleder oss til i morgen, og uansett hva den ender med. Dette har vært en fantastisk norsk innsats. La oss håpe alle får eksamen også!