-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Veiby på tredjeplass i Japan
Det er duket for en thrilleravslutning av FIA Asian Pasific Rally Championship (APRC) etter at Ole Christian Veiby ble nummer tre i Japan. Selv om han mistet sammenlagtledelsen har han fortsatt alt i egne hender før det siste løpet.
En ødelagt demper satte en effektiv stopper for at Ole Christian Veiby og hans kartleser Stig Rune Skjærmoen skulle ta et langt steg mot sammenlagtseieren i det asiatiske rallymesterskapet.
Skoda Motorsport-føreren måtte nemlig bryte lørdag, men kom sterkt tilbake søndag og sikret seg med det verdifulle poeng i sammendraget.
– Vi kom over et hopp på en bru, og landet helt fint. Men jeg merket med en gang at noe var galt på høyresiden bak. Bilen oppførte seg veldig rart, og vi tenkte bare på å ta oss til mål på etappen for å finne ut hva som hadde skjedd, sier Ole Christian.
– Men plutselig i en sving så tok ikke bilen styring i det hele tatt, selv med fullt rattutslag. Vi havnet i grøfta og var sjanseløse på å ta oss opp igjen. Da vi tok en nærmere titt på bilen, viste det seg at vi hadde hatt en snikpunktering som var årsaken til at vi havnet i grøfta. Vi merket ikke noe til punkteringen på grunn av at bilen var helt uberegnelig å kjøre etter at demperen ble ødelagt på hoppet, forteller Ole.
Før runden i Japan ledet de norske guttene mesterskapet med 10 poeng på sin teamkamerat Gaurav Gill. I APRC deles det ut poeng for hver dag, og den raskeste føreren får sju poeng. I og med at Ole måtte bryte lørdag og Gill var raskest, så knappet indieren inn forspranget med sju poeng.
Søndag var imidlertid Kongsvinger-gutten på plass igjen, og viste at han er mesterskapets raskeste fører og avanserte til tredjeplass i løpet. Med sju bonuspoeng og 15 poeng for tredjeplass, sørget Ole for at Gill ikke kan senke skuldrene i avslutningen på hjemmebane i India siste helga i november.
Gill fikk seks poeng søndag og 25 poeng for førsteplassen, og overtok sammenlagtledelsen med seks poeng. Det betyr at løpet i India blir helt avgjørende og et rotterace mellom de to Skoda-førerne.
– Da jeg måtte bryte lørdag tenkte jeg umiddelbart at løpet var kjørt med tanke på sammenlagtseieren. Men det er slik at jeg fortsatt har alt i egne hender. Vinner jeg i India, så vinner jeg også sammenlagt, sier Ole, som er klar over at Gill vil føle et ekstra press på hjemmebane.
– Samtidig er løpet i India et nytt løp for meg, mens Gill antakeligvis kjenner løpet godt. Så det kommer til å bli spennende. Den av oss som vinner løpet, vinner også sammenlagt, sier Ole.