-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Britisk nedtur for Mikkelsen
Andreas Mikkelsen dro til Wales Rally GB med det som mål å sikre seg VM-sølv. Dessverre stakk tekniske problemer kjepper i hjulene for den norske VW-føreren.
Selv om Andreas Mikkelsen er svært skuffet etter Wales Rally GB, er han offensiv og har ikke gitt opp håpet om VM-sølv. – Nå reiser vi til Australia for å vinne, sier han.
Før sesongens nest siste VM-runde lå Andreas Mikkelsen og Thierry Neuville på delt andreplass. Men belgieren har nå skaffet seg et solid forsprang før det avsluttende løpet i Australia om tre uker.
Andreas og kartleser Anders Jæger var nemlig svært uheldige og ødela en drivaksel allerede første dag i Wales. Dermed var de sjanseløse i tetkampen, mens Neuville kjørte inn til tredjeplass.
Men den alltid blide nordmannen lot seg ikke knekke av denne nedturen. Han fleipet med at han uten sammenligning var raskeste bil med bakhjulsdrift etter første dag.
– Vi har fortsatt mulighet til å bli nummer to i mesterskapet, men det betyr at vi må prøve å vinne i Australia. Og det er kult å reise dit med det målet. Nå blir det alt eller ingenting, sier Andreas offensivt.
Han tapte mange minutter på drivakselbruddet, og alt handlet deretter kun om å sikre seg bonuspoeng på den avsluttende Power Stage.
Her klinte Volkswagen Motorsport-føreren til, og holdt teten helt inn til nest siste bil i klassen med Ott Tänak i førersetet sendte den norske duoen ned til andreplass. Andreas endte på en flott andreplass og fikk dermed med seg to bonuspoeng.
Men også Neuville leverte en god sisteetappe, og fikk et ekstra poeng etter sin tredjeplass på etappen. Med tredjeplass i løpet, reiser belgieren til Australia med et forsprang på 14 poeng på Andreas i duellen om VM-sølvet.
Bare tre poeng bak Mikkelsen følger Hayden Paddon fra New Zeeland som nesten er på hjemmebane i Australia. Også Dani Sordo er med i kampen om andreplassen med ti poeng mindre enn Andreas.
– Jeg må si at det har vært en kjedelig helg. Det skjedde så mye på fredag som ødela for oss slik at vi ikke kunne være med å kjempe mot Neuville. Men vi klarte i hvert fall å ta med oss to poeng fra den siste etappen, selv om vi gjorde det vi kunne for å få tre poeng, sier Andreas.
Han finner likevel glede i at Volkswagen Motorsport avgjorde fabrikkmesterskapet en runde før slutt.
– Det var moro, og deilig å ha ute av hodet før vi reiser til Australia. Da kan vi tenke på bare oss selv der nede, og gjøre det vi kan for å vinne, sier han.
Mads Østberg i Ford ble beste nordmann i Wales på 8. plass. Han holdt 7. plass etter lørdagens etapper, men ble passert i sammendraget av Jari Matti Latvala på søndagens etapper.
– Vi er selvsagt ikke fornøyd med den plasseringen. Det hadde vi ikke vært med 7. plass heller, forresten. Både løpet og føret burde passe meg godt, sier Mads.
– Vi synes vi har levert bra inne i bilen, med unntak av de etappene hvor Ola (som ble bitt av en orm fredag), ikke har vært i form. Men tidene kommer ikke. Det er en hel pakke av elementer som må være på plass for å være med å kjempe helt i toppen.
I WRC2-klassen ble det dobbeltseier til norske Even Management og de to Skoda-førerne, Esapekka Lappi og Pontus Tidemand. Pontus knuste sin nærmeste utfordrer, Teemu Sunninen, på aller siste etapper og slo han til slutt med en margin på 1,1 sekund.
I denne klassen kjørte Marius Aasen inn til en flott femteplass mens Ole Christian Veiby endte på sjetteplass.
Neste og siste VM-runde kjøres i Australia helgen om tre uker.
Sluttstilling Wales Rally GB 2016:
1. S. Ogier, Frankrike 3:14:30.2
2. O. Tanak, Estland +10.2
3. T. Neuville, Belgia +1:35.4
4. H. Paddon, New Zealand +1:54.9
5. K. Meeke, Storbritannia +2:35.2
6. D. Sordo, Spania +4:02.6
7. J. Latvala, Finland +4:28.3
8. M. Østberg, Norge +4:38.3
9. S. Lefebvre, Frankrike +7:12.2
10. E. Camilli, Frankrike +8:19.3
11. E. Lappi, Finland +9:30.1
12. A. Mikkelsen, Norge +9:44.0
VM-sammenlagt etter Wales Rally GB:
1. Ogier (VW), 247 poeng
2. Neuville (Hyundai), 143
3. Mikkelsen (VW), 129
4. Paddon (Hyundai), 126
5. Sordo (Hyundai), 119
6. Latvala (VW), 110
7. Østberg (Ford), 94
8. Tänak (Ford), 82
9. Meeke (Citroën), 64
10. Breen (Citroën), 36