-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norsk krasj og avansement
Andreas Mikkelsens jakt på tredjeplassen i Rally Mexico endte i en krasj. Dermed avanserte Mads Østberg til fjerdeplass. Men ingen kan gjøre noe med de to VW-førerne i tet.
Jari-Matti Latvala i Volkswagen har hatt store fordeler av å starte et stykke bak i feltet.
Før søndagens to avsluttende etapper har han en margin på over halvannet minutt til nærmeste utfordrer, teamkollega Sebastien Ogier som har kjørt først gjennom etappene og dermed fungert som «feiemaskin» for sine konkurrenter.
Dani Sordo i Hyundai ligger på tredjeplass, men er et drøyt minutt bak den regjerende verdensmesteren. Gjennom første del av lørdagen ble Sordo hardt presset av Andreas Mikkelsen som spiste sekund for sekund, men dessverre endte det brått for nordmannen.
På SS15, den 42 kilometer lange Otates-etappen, gikk det galt. Etter drøye tre mil traff Mikkelsen og kartleser Anders Jæger en lav betongmur, og løpet var umiddelbart spolert.
– Vi kom litt for fort over et krøn. Der ble vi for brede, og traff kanten med bakenden. Vi ble slått rundt og ut av veien, og det var ikke mulig til å få bilen tilbake på veien, sier en svært skuffet Andreas Mikkelsen.
Både fører og kartleser kom fra avkjøringen uten fysiske skader.
Mikkelsen hadde tidligere på dagen overbevist med knallgod kjøring, og på hver eneste etappe kjørte de fra både lagkamerat Sebastien Ogier og ikke minst Dani Sordo som lå på tredjeplassen.
Men fornøyelsen gjennom lørdagen endte i skuffelse.
– Dette var ikke noe morsomt. Alt fungerte helt fint, og det har det gjort i hele dag. Selv om det var vanskelig å finne grep enkelte steder, så hadde vi en relativt god fart inne, sier Mikkelsen.
På service lørdag kveld ble det klart at bilen til Andreas er så ødelagt at den ikke kan fikses før søndagens etapper.
Dermed er det sluttkjørt for denne gang for mannen som før Rally Mexico holdt andreplass i VM-sammendraget. Den plassen mister han til Østberg om han kommer seg helskinnet i mål.
– Nå er det bare å rette blikket mot Argentina og nye muligheter der, fastslår en skuffet Andreas.
Mads Østberg og Ola Fløene i Ford Fiesta WRC ligger på fjerdeplass i Rally Mexico etter lørdagens etapper.
Duoen har kjørt et feilfritt løp, og avanserte to plasser i løpet av lørdagen, selv med tydelige utfordringer med motorstyrke. Dette ser ut til å ha rammet alle WRC Fordene i Rally Mexico denne gangen. Årsaken ligger nok i den store høyden løpet går i.
– Jeg er godt fornøyd, jeg tror egentlig ikke vi kunne gjort det så mye bedre i dag. Jeg hadde småproblemer i to svinger på første prøve i dag. Etter det har det gått optimalt, sier Mads Østberg.
– Vi skulle selvsagt ønsket oss bedre tider, men denne gangen er det om å gjøre å få det beste ut av de kortene vi har å spille med. Det synes jeg vi har klart bra så langt.
Det er fortsatt en dag igjen av løpet, med en superlang SS på 80 km – det betyr omtrent en time med maks konsentrasjon, så her kan mye skje. Deretter avsluttes løpet med Power Stage på 16,5 km.
– Vi skal fokusere på å kjøre som vi har gjort, så blir det først og fremst snakk om å passe på plassen frem til målgang. Det er en veldig lang prøve søndag morgen, så her gjelder det å holde fokus på topp helt inn, avslutter Mads som har en margin på 53 sekunder ned til Hayden Paddon i Hyundai på femteplass.