-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jakt på amerikansk Formel 1 førere
Ingen fra USA bak rattet i en Formel 1-bil for tiden. Det er noe Red Bull akter å gjøre noe med. Sammen med Danny Sullivan legger de opp til en omfattende talentjakt.
Red Bull Formula One Academy heter prosjektet som energidrikk-produsenten står bak. Det er et fem-års prosjekt og Red Bull – som nettopp har begynt å markedsføre brygget sitt i USA – har allerede noe tilsvarende for motorsykler.
Det er et trappetrinn-opplegg sier Sullivan. Vi vil ha øynene åpne for alle overalt. Vi har masse flinke unge førere som ikke aner hvordan de skal entre F1. Noen vet ikke engang at Formel 1 finnes der ute, eller hva det er. Men nå skal vi gi dem en mulighet til i hvert fall å banke på døren.
Sammen med mange talent-speidere skal et antall unge amerikanere velges ut og sendes til Europa, hvor man skal la dem gjennomgå, blant annet i konkurranser på utvalgte baner. Men det er ikke bare kjøretalenter det går på, føyer Danny Sullivan til. Førerene vil bli vurdert på motivasjon, vinner-instinkter, etiske holdninger og – ikke minst – på hvor salgbar han er. Dersom en fører ikke kan håndtere sponsorer eller presse, må han kjøre fem sekunder fortere enn de andre for å komme i betraktning.
Når kandidatene har vært gjennom øvelsene, som i tillegg til banekjøring inkluderer møter med F3-team eiere og med potensielle sponsorer, blir fire førere invitert til å gjøre en sesong Formel 3 i Tyskland og England, derfra – regner man med – vil et genuint talent med litt hjelp greie å finne veien til F1.