-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Marcus Påverud fornøyd med debut
Marcus Påverud kjørte i helgen sine første løp i serien GT World Challenge Endurance på italienske Imola. Det endte med 26. plass totalt og 7. plass i Silver Cup.
Sammen med sine teamkamerater Baptiste Moulin fra Belgia og Michael Dörrbecker fra Mexico klarte Marcus å avansere hele 19 plasser med sin Lamborghini Huracan GT3 i løpet av det tre timer lange racet. Marcus kjørte den siste timen og sikret også den beste rundetiden av de tre sjåførene.
– Plasseringsmessig er det kanskje ikke så mye å skryte av, men jeg er faktisk veldig fornøyd med dette resultatet. Å debutere i verdens hardeste mesterskap for GT-biler med 52 biler på startstrekeken er utfordrende og føles faktisk nesten skremmende, forteller Marcus.
– Vi har hatt bra progresjon gjennom hele helgen, og selve løpet ble gjennomført stort sett problemfritt bortsett fra at vi tapte noen plasseringer da vi var uheldige med timingen for det siste depotstoppet. Jeg er også fornøyd med det tempoet jeg klarte å holde den timen jeg satt bak rattet, og det var en god følelse å få målflagget.
21-åringen fra Lier og hans to teamkamerater endte på 7. plass i Silver Cup, den største av klassene i GT World Challenge med 18 biler til start. Av i alt ni Lamborghinier fordelt på de fire forskjellige klassene kjørte Marcus i mål som nr. 4.
Det ble også en intern teamkamp den siste timen av løpet, da de to bilene til VSR-teamet kom ut etter førerbytte så og si samtidig. I den andre bilen satt japaneren Yuki Nemoto, regnet som VSR-teamets mest erfarne fører.
– Jeg fikk beskjed fra teamet å slippe Yuki forbi meg, men jeg klarte å holde bra følge helt til mål og det var ikke mange sekundene han stakk fra. Dermed fikk jeg også en verdifull målestokk på eget racetempo, for Yuki har kjørt GT-racing i mange år og er en anerkjent rask fører.
Neste løp i GT World Challenge kjøres på Paul Ricard i Frankrike første helgen i juni. Løpet har en distanse på 1000 kilometer, og i kjøretid betyr det rundt seks timer.
– Jo lengre løpene er, dess bedre er det. Jeg liker å kjøre lange løp, og klarer vi å holde oss unna trøbbel har vi gode muligheter til å sikre et godt resultat.
– Så langt er jeg veldig fornøyd med teamet, både når det gjelder flinke ingeniører og god informasjonsflyt mellom alle sjåførene. Jeg kunne ikke fått et bedre utgangpunkt for å utvikle meg videre som racerfører, sier Marcus Påverud.