-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norske brudd på Ringen
Det helnorske teamet, Møller Bil Motorsport, fikk en god start og ledet sin klasse i årets 24-timersløp på Nürburgring, men dessverre måtte de bryte med tekniske problemer. Også Stian Sørlie og Anders Buchardt kom godt i gang før en kollisjon søndag morgen sendte dem ut av løpet.
Det norske Audi-teamet brøt etter rundt sju timer med tekniske problemer.
- Ergerlig at tekniske problemer skulle ødelegge for oss i dag, spesielt når vi lå så bra an. Vi visste vi hadde en bil vi kunne kjempe om klasseseier med, men i motorsport er det mange variabler som må stemme, og spesielt i et 24-timersløp.
- Dessverre hadde vi ikke flaksen på vår side denne gangen, sier teamsjef og sjåfør Håkon Schjærin.
Møller Bil Motorsport startet 24-timersløpet fra andre startposisjon i klassen for biler med 2-liters turbomotorer. Men Christian Krognes tok starten og gikk rett i tet.
Etter hvert tapte han imidlertid noen plasseringer da flere av konkurrentene kjørte i depotet og byttet til slicks på den opptørkende banen.
Håkon Schjærin kjørte andre pass, og den rutinerte føreren klarte å kjøre teamet opp i klasseledelse igjen med de rette dekkene. Atle Gulbrandsen var nestemann ut, og han lå i ledelsen da servostyringen plutselig takket for seg.
Teamet måtte dermed bytte servopumpe, og tapte mye tid. Kenneth Østvold kjørte så, og unggutten gjorde en solid innsats i sin 24-timers debut. Da Christian Krognes igjen tok over for sitt andre pass, fikk han ikke kjørt mange rundene før en sensorring i veivakselen røk.
- Det er vanskelig å skylde på noe annet enn uflaks. Nesten alt på bilen er nytt foran dette løpet, og det gjelder både servopumpa og sensorringen i veivakselen. Vi har kjørt mange løp med tilsvarende deler før uten at det har vært noen problemer, og så skjer plutselig dette.
- Det oppleves som både urettferdig og merkelig, sier Schjærin som gir en spesiell takk til mekanikerne fra Møller Bil som igjen gjorde en iherdig innsats.
Teamet bestemte seg for å bryte løpet siden det ville ta rundt fem timer å fikse problemet, i tillegg til den timen de allerede hadde stått i depotet for å bytte servopumpa.
Neste utfordring for teamet er tre VLN-løp på Nürburgring til høsten, og der håper nordmennene å fortsette sin seiersrekke. De har nemlig vunnet de to siste VLN-løpene de har kjørt.
Flere nordmenn
Andre nordmenn i aksjon i 24-timersløpet var Stian Sørlie og Anders Buchardt i en BMW Z4 GT3 – en bil med potensial til å slåss om en topplassering på Nürburgring.
Målet var en plassering blant de 10 beste, og etter 15 timer lå teamet på 12. plass totalt etter meget bra innsats av de norske førerne.
Men dessverre klarte heller ikke dette teamet å fullføre. Klokka halv åtte søndag morgen hadde Anders Buchardt et sammenstøt med en Seat Leon han var i ferd med å passere i Schwalbenschwanz.
Buchardt slapp uskadd fra kollisjonen, men bilen ble så ødelagt at det var umulig å fortsette.
Fortsatt er et norsk team med i løpet. Det består av trønderkvartetten Ola Setsaas, Jørgen Pettersen, Tore Bjørnstad og Håvard Gustad i en Honda Civic Type-R.
Etter 19 timer ligger teamet på plass 106 totalt av de drøyt 200 startende, og de er nummer to i sin klasse, N2.