-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Centodieci den Første
Det er nesten så man begynner å lure på om Bugatti ikke har klart å selge alle sine Centodieci når de må gjøre verden oppmerksom på at de nå er i ferd med å fullføre den første prototypen.
Oppskriften pleier å være denne:
En superbilprodusent viser en übersuperbil som de så forteller koster vanvittig mye mer enn standardmodellen som allerede koster vanvittig mye, og at denne nye bare skal bygges i noen eksemplarer og du behøver ikke en gang tenke på det for alle er for lengst solgt.
Og så hører man ikke mer om den før en plutselig dukker opp på en auksjon om fem år. Den blir solgt for en helt vanvittig pris, åpenbart av en som er veldig interessert i at merkets renommé ikke skal ødelegges og at illusjonen om vanvittig øking i verdien for samlere skal opprettholdes.
Akkurat denne modellen er litt spesiell. Lansert på Pebble Beach i 2019 er den både en feiring av Bugatti-merkets 110-årsdag og en hyllest til den kortlivede italienske Bugattien fra 1990-tallet – EB 110.
Et kapittel i Bugatti-historien som har vært omgitt av øredøvende taushet frem til for to år siden, da mannen bak, Romano Artioli, plutselig ble trukket frem i lyset igjen.
Meget fortjent.
Men så var det Folkevogn-utgaven da. Centodieci betyr også, som du kanskje gjettet, hundreogti og det er beundringsverdig meget EB 110 her, uten at det er blitt en retrodesign.
Bilen selv er selvfølgelig basert på mye produksjons-Bugatti, men André Kullig forsikrer at det i realiteten er en helt ny bil, med masse utfordringer.
Han er Bugattis sjef for ‘one-off’ og ‘few-off’ prosjekter og jeg er sikker på at han kan skrive en veldig spennende bok. Kanskje ikke om bilene, men om kundene. Dessverre er diskresjon fremdeles en verdsatt egenskap som praktiseres i denne bransjen.
Da den ble vist fikk vi vite at den skulle koste 8 millioner euro, at 1600-hesteren skulle bygges i ti eksemplarer og – selvfølgelig – at alle hadde sine eiere for lengst. Blant dem Cristiano Ronaldo, fikk verden vite fra andre kilder.
Men hvorfor bryter da Bugatti vanlig sedvane og sender oss et ganske imponerende bilde av prototypen i form av et rullende chassis tjoret fast på en bremsebenk med beskjed om at nå har den gjort sine første dynamiske prøver, og at den nå skal ut på nye prøver for å finstille chassiset og at det hele er i rute og at den første kunden skal få sin neste år?
Godt å vite, men det må være en grunn til at slike meldinger ikke som vanlig er eksklusivt forbeholdt de ti som har direkte interesse av det.