-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Brabus skal bygge Pullman
Nye modeller fra Mercedes: på topp en Maybach-utgave av S-Klassen, bygget hos Brabus. Nær bunnen: en Shooting Brake på CLA.
Det er tyske Automobilwoche som kommer med disse morsomme spekulasjonene.
Det har jo lenge gått rykter om en ny Maybach – basert på dagens S-Klasse, men detaljene fra det tyske fagbladet er meget mer detaljerte.
For det første forteller de at det er Brabus som skal bygge bilen for Mercedes-Benz. Det låter ikke usannsynlig. Brabus har vært en on/off Daimler-partner i mange år.
Riktignok må de fjerne stjerna fra enkelte av sine spesialmodeller, for eksempel Rocket 800-utgaven av CLS, men de har også en rekke modeller som selges både med Mercedes- og Smart logoen.
Forvokst
Den kommende bilen blir antakelig basert på så mye håndarbeid at det simpelthen ikke er plass for noen produksjon i Stuttgart. Dessuten vil nok Brabus være i stand til å lakkere bilen selv.
Et av problemene med produksjonen av den gamle Maybach var at karosseriene måtte fraktes til varebilfabrikken for lakkering – de var for lange for Mercedes egen personbil-lakklinje.
For den nye bilen blir ikke bare laaang, den blir enorm. 6,4 meter påstår Automobilwoche - det er i så fall 40 cm lenger enn den lengste Rollsen!
Det betyr også at det blir plass til to seterekker bak sjåføren, der de fire passasjerene kan sitte en face, dersom de ønsker det.
Skuddsikker
Det fortelles at bilen vil bli lettere skuddsikker fra fødselen, og at prisen vil ligger på rundt en million – i euro.
Regn også med en S-Klasse med enda litt forlenget akselavstand, med premiere på høstens utstillinger i Los Angeles og Guangzhou.
Men samtidig kan Automobilwoche fortelle om en ny modell i nedre ende av Mercedes-skalaen.
CLA følger ikke uventet i fotsporene til CLS og formerer seg ved at det dukker opp en kombi. Akkurat som hos storebror skal også denne hete Shooting Brake. Etter Daimler-definisjon er dette en stasjonsvogn som er litt mer coupé på slutten.
Den nye modellen skal bygges i Ungarn, i følge bladet, og den skal lanseres før neste sommerferie.