-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kosedyr med Dakar-gener
Peugeot har lansert leketøyutgaven av sin 3008 DKR MAXI, bilen som nå er klar til å hente enda en seier i det krevende Dakar Rallyet.
Spesifikasjonene er jo ganske ekstreme, bare drivstoff-tanken på 400 liter forteller vel i klartekst at dette er litt mer enn en vanlig familie-SUV.
3008 DKR MAXI er designet for å ta enda en Dakarseier hjem for Peugeot Sport.
Derfor har det bygget den nye versjonen enda råere enn de vi har møtt før: Sporvidden er for eksempel økt med 20 cm, bedre stabilitet (og enda bredere karosseri som nå måler 2,4 meter).
V6 dieselmotoren er plassert i midten og avleverer sine 380 hk (fra 3 liter slagvolum) til bakhjulene. 800 Nm og 200 km/t hører også med til informasjonsflommen. Mer imponerende syns jeg imidlertid 460 mm fjæringsvei er, eller bilens høyde på hele 180.
Den er med andre ord ganske fjernt fra den 3008 som den har lånt navnet fra. Og den har allerede vist hva den er god for, den vant bilklassen i sommerens Silkeveien rally.
Men det jeg egentlig skal fortelle er at mannen som designet den opprinnelige 3008, Sebastien Criquet, har tegnet en liten hyllest til rallyavleggeren, og den er satt i produksjon.
En søt liten maskott-aktig figur, selvfølgelig med løve-tendenser. Den er ikke ment som noen smart Kirobo, slik Toyota kan forsyne deg med, men bare en helt upretensiøs maskot, med en rekke av de elementene som særpreger rallybilen.
Den heter faktisk ikke noe spesielt. Ikke er den dyr heller, €15,90 fra Peugeot-butikken på Champs Elysees og den tar slett ikke mye plass. 8x6x6 cm er de vitale målene.
Det store problemet er imidlertid at den er bare produsert i 2000 eksemplarer. Derfor haster det – hvis du skal slippe å gå på nettet og betale mange ganger overpris.
Frem til mars vil det stå en spesialutstilling i Peugeot Avenue på 136, Champs-Elysées med Dakar Rally som tema. «We love dust» er budskapet som møter deg der.