-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oslo-Tromsø på 24 timer - i elbil
Renault hevder å ha satt ny verdensrekord i kjørelengde for elbiler. Nå venter de på bekreftelse fra Guinness rekordbok.
Det er lille Renault Zoe som har vært i aksjon, og arenaen var den snaut 4,5 kilometer lange Aubevoye Speed Ring i franske Normandie.
I løpet av et døgn klarte en vanlig serieprodusert Zoe å tilbakelegge 1618 kilometer – en distanse nesten tilsvarende Oslo-Tromsø. Det var en forbedring av den gamle rekorden på 1280 kilometer med 25 prosent.
Fredag 1. juni kl. 16.00 la to Renault Zoe med til sammen 15 sjåfører ut på banen. De byttet på å sitte bak rattet og sørge for opplading av batteriene med hurtigladeren Caméléon.
24 timer senere krysset to Zoe mållinjen med henholdsvis 1618 og 1506 kilometer på triptellerne.
Det spesielle med laderen Caméléon er at den kan anvendes på alle typer spenning og forskjellige sokler. I dette tilfellet kunne Zoe hurtiglades med 43 kW slik at batteriene fikk 80 prosent kapasitet på under en halv time.
Zoe har også en av de lengste rekkeviddene blant elbiler – offisielt 210 kilometer etter NEDC-standarden, i praksis mellom 100 og 150 kilometer under normale forhold. Totalt ble Zoe-modellene ladet 18 ganger i løpet av 24 timer.
Rekordforsøket ble overvåket av en offisiell representant fra Guinness, så om ikke noen andre forbedrer rekorden i nærmeste fremtid, blir den med i neste utgave av rekordboka.
Renault startet planleggingen av rekordforsøket i april med å kalkulere mulighetene for å sette ny rekord. I mai begynte de praktisk banetesting og bestemte seg raskt for å bruke standardbilen uten å foreta noen inngrep.
Adm. direktør Jan Traaseth i Renault Norge sier at Zoe kommer til Norge senest i 2014, og at de har stor tro på den kompakte elbilen.