-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kun fantasien setter grenser
Ørkenrotte med muskler
Scarbo Vintage er en bilbygger i California av den typen som er helt ustoppelig når han har fått en idé.
Den ideen som gjorde at jeg oppdaget dem, var at Joe Scarbo skulle bygge noe som fikk meg til å tenke på Ferraris Formel 1 biler fra 60-tallet.
Jeg vet ikke hva det var, men veltebøyle og en veldig tydelig V8 motor med veldig iøynefallende luftinntak fikk den til å se ut som en parodi.
Nydelig arbeid, selvfølgelig, men allikevel en parodi.
Så bygde de den Porschen som ble kjent som «Hoonipigasus» da Ken Block brukte den som stunt-bil.
Og nå er de her med noe de kaller SV Rover.
Macho
Et to-dørs, to-seters karosseri som ikke etterlater noen tvil om at her dreier det seg om muskler, men det er heller ingen tvil om at en og annen hardcore Land Rover også har inspirert.
Aluminium og karbon hele veien, med skjermer som ser ut som de er lagt på i etterkant når man endelig hadde bestemt seg for at disse hjulene skulle ikke bare være brede, men B.R.E.D.E!
Her er det ikke noen jålete linjeføring nei, her er det macho-inntrykket som gjelder.
1100 hester
I midten/bak ligger det en V8 motor på 1100 hester med en 8-trinns girkasse, låsbar diff foran og bak, forehjulsstyring med 40 tommers offroad-dekk som stoppes av karbon-skiver og en justerbar pushrod-opphengning – ren racerbil egentlig – som sitter godt innabords og som kan gi deg inntil 75 cm fjæringsvei.
Det vil forresten komme en versjon med batterier og strøm også. 1005 hester, en motor på hver aksel og batterier på 75 kWt.
La oss håpe den kan nødopplades på solceller og nådeløs ørkensol.
Innvendig ser vi et digitalt instrument-cluster og en like stor infotainment-skjerm, med litt planker som dekorasjoner, men mest er det bare plater.
To bøtteseter fra Sparco er kledd i Alcantara og du kan omgi deg med kunstig luft fra AC-anlegget.
Ikke et ord om hvor mange Scarbo planlegger å bygge. Heller ikke noe om prisen, men siden Porschen er priset til $ 935.000, vil nok denne kunne bikke over millionen.
I så fall ser jeg absolutt enda flere muligheter for Boot’en fra Scuderia Glickenhaus. Den koster tross alt «bare» $ 260.000 og kan også leveres som fire-seter.