-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
VW på handletur igjen?
Sammen med invitasjonen til generalforsamlingen (den 7. juni i Hamburg) fikk aksjonærene beskjed om at nå skal VW på innkjøpsrunde igjen. Derfor ber konsernet om en kapitalforhøyelse på ca. 255 millioner DM og tillatelse til å kjøpe tilbake egne aksjer.
Etter en oppkjøpsrunde i fjor sitter VW på nesten 10 prosent av egne aksjer, og nå vil de kjøpe inn en tilsvarende mengde igjen. Å eie egne aksjer blir sett på , blant annet, som at man eier innkjøpsmidler. Det er veldig vanlig med betaling i aksjer når man handler inn andre virksomheter eller fusjonerer. Men allerede nå eier altså VW 4,5 milliarder DM i oppkjøpsvaluta, så det er i så fall ganske store planer, dersom kassa skal dobles.
Samtidig sier talsmenn for selskapet at de overhodet ikke har planer om å sitte med mer enn 10% av egen kapital, hvilket nødvendigvis må bety at dersom de henter inn flere egne aksjer fra markedet må det være fordi de har brukt opp de gamle.
Til hva er da et naturlig spørsmål. Piëch har allerede sagt at 18% i Scania er nok, ingen i verden vil ønske å kjøpe Scania-aksjer til den prisen Volvo krever for dem akkurat nå. Men på den annen side er det klart at den prisen vil synke når deeadline for å bli kvitt dem nærmer seg.
Et annet mål er imidlertid MAN, og også Iveco har vært antydet som en oppkjøpskandidat. Av en eller annen grunn er det nemlig meget som tyder på at Piëch ikke bare vil etterlate seg dramatiske Bugatti og Le Mans vinnende Bentley når han snart går av, han vil gjerne også ha en tungbilprodusent inn i familien.
Aksjemarkedet var som vanlig ikke spesielt imponert. Det var så vidt aksjen krøp litt forbi indexen.