-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ariel tilbake med mc
Ariel Atom er noe av det villeste som finnes på (som regel) fire hjul. Nå lover sjefen der, Simon Saunders, at han også skal bringe tilbake motorsykkelen.
Det er flere år siden Saunders fortalte at han drømte om at han også skulle sette Ariel-navnet på en to-hjuling igjen. Det er jo der det egentlig hører hjemme. Men suksessen med Ariel Atom har åpenbart tatt masse av oppmerksomheten.
Den ”bilen” er bare blitt gærnere og gærnere – nå er den utstyrt med en gedigen V8-motor og er vel det hardcoreste som finnes, med skilter på.
LES OM: Eksplosiv Atom
Saunders kjøpte Ariel-navnet i 1991. Det stammer fra langt tilbake, på slutten av 1800-tallet, da de bygde sykler. Den første motorsykkelen kom i 1902, og i 1944 ble firmaet solgt til BSA (som i den andre enden av skalaen også eide engelske Daimler).
Det hele stoppet opp i 1970, men ikke før de hadde bygget en av de mektigste motorsykler jeg noensinne har kjørt, en Square Four.
Jepp, en firer med to veiver, der sylinderne sto i hver sitt hjørne og produserte noen ganske underlige gyrokrefter.
Hva slags motorsykkel Saunders ønsker å bygge er ikke akkurat helt klart. De forsiktige skissene vi får se sier i grunnen ingenting.
Men han snakker om håndbygget, og han snakker om 20.000 pund, og han snakker om at de skal tilpasses hver kunde individuelt og så sier han at dette ikke skal bli noen Superbikes.
Dermed kan vi vel glemme den 400-hesters V8-motoren, basert på to Hayabusa-topper som Dennis Palatov har montert inn i sin Atom.
Men vi kan trygt regne med at det blir noe fra Honda. Den mest populære motoren i en Atom er jo Vtec-motoren fra Civic R – så Saunders forhold til dem er det aller beste. Og Honda vil nok ikke se på 200 sykler i året som en ødeleggende konkurransefaktor.