-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra tre til fire hjul
Amerikanske Vanderhall viser en slags utviklingslære. Lenge har de holdt på med sine tre hjul før de nå forsiktig forsøker seg med fire. Artenes opprinnelse?
Siden vi har en spesiell forkjærlighet for trehjulinger er det en selvsagt ting at Vanderhall har opptrådt på disse sidene tidligere.
Og siden vi har en viss forkjærlighet for trehjulinger burde vi kanskje synes det er et forræderi nå å forsøke seg på fire. Men forutsatt at det nye produktet beholder karakter og særpreg, sier vi: gønn på!
Morgan har tross alt vært der før, og det er ikke mye vi klager på der.
Nå ser det riktignok ikke ut som om Vanderhalls første firer skal bli en primitiv-munter sportsbil a la Morgan Plus 4. Derimot skal den åpenbart ut i sanden.
Det lille vi ser av den på hjemmesidene tyder i retning av en litt lekker dune buggy med tak, men siden navnet er Navarro regner jeg med sanddynene den skal over heller heter Baja enn Malibou.
Med en motor på hvert hjul er vi allerede inne på alvorlige intensjoner. Til sammen 300 hester og 680 Nm er også ganske voksent.
Spesifikasjonene forteller at de har også tenkt skikkelig på hva dette kjøretøyet skal kunne. 18-tommers felger og 35-tommers seriøse dekk, sammen med 500 millimeter fjærvei lyder som den er klar til en av de mindre klassene i King of the Hammers.
El-verket om bord er på 300 Volt med batteripakker som rommer inntil 60 kWt. Det er snakk om 320 km rekkevidde, men kanskje ikke i hoppe-over-alt-som-finnes-tempo?
Det hele er ikke så fjernt fra Bronco-oppskrift, med store hjul som står nesten helt ute i det fri, og med null overheng.
Dørene ser ganske integrert ut, akkurat som taket, så det virker ikke som du kan gå løs på den med en enkelt trekker og ribbe den helt som en Wrangler. Egentlig ser det ut som det bare er en del av taket du kan legge igjen hjemme.
Den har andre myke sider også: oppvarmet ratt (!), oppvarmede seter (!!), klima-anlegg (!!!), et skikkelig lydanlegg (la gå da), og et radarsystem. Det siste vil kanskje kunne være til nytte – du kan kjøre deg godt bort, selv på bare 300 km.
Ikke et ord om pris eller andre detaljer.
Men Vanderhall har levert før, de. Og sier at denne skal bli en del av deres 2022 line-up. Da kan vi jo like godt tro dem.