-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Salget av Tata Nano - et rent lotteri
Om få uker er Tata Nano klar for salg, og de første 100,000 skal fordeles gjennom et lotteri, forteller den indiske produsenten.
9. april kan bilkjøpere i 1000 indiske byer fylle ut et søknadsskjema om å få kjøpe en Tata Nano til 100,000 rupees (drøyt 12.000 kroner). Deretter vil en datamaskin foreta loddtrekning om hvem som blir eiere av de første 100.000 bilene.
At interessen for bilen er enorm viser det faktum alene at siden bilen ble offentlig kjent, 10. januar 2008, har nettstedet dens hatt 30 millioner besøkende.
Startvansker
Når Tata velger å bruke lotteriformen for å avgjøre hvem som får være de første kundene, skyldes det delvis populariteten, men også det faktum at bilen er kraftig forsinket.
En av årsakene til forsinkelsene har vært vansker med å bygge en egen Nano-fabrikk som følge av voldsomme protester fra bønder som måtte oppgi landområder til fabrikken.
Nano er en 310 cm lang 4-dørs bil med fem seter. Bilen drives av en 624-kubikks 2-sylindret motor som utvikler 35 HK og sørger for en toppfart på 105 km/t. En liter bensin gir en rekkevidde på 23.6 km.
Eksklusiv
Flaggskipet LX vil ha stofftrukne seter, sentrallås, elektriske vindusheiser foran og ladestasjon for mobiltelefon.
Leveringen av Nano starter i juli, og en europeisk versjon med navnet Nano Europa vil være klar i 2011.
En ny Nano-fabrikk i den vestlige delen av India, vil stå klar i 2010 og får en årlig produksjonskapasitet på 350,000 biler.
Tata Motor kjøpte i fjor Jaguar og Land Rover fra Ford, og vil om kort tid lansere en elektrisk drevet bil i Europa, der den norske bedriften Miljøbil Grenland har vært med på utiklingen.
Les også Norsk strøm i indisk bil