-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tata viser seg frem
Det dukker opp spennende antydninger fra Tata. Som for eksempel at de skal relansere det noble Daimler-navnet. For heldigvis for de nye indiske eierne lever fremdeles det engelske Daimler, selv om Mercedes sikkert hadde ønsket det annerledes.
Da Ratan Tata kjøpte Land Rover og Jaguar for 2,3 milliarder dollars av Ford, var Daimler noe av det som fulgte med. De siste 30 årene har ikke Daimler vært stort annet enn en Jaguar med en litt annen radiator – og selv en slik rolle har den spilt i stadig synkende grad.
Men nå sies det at foreløpig har Tata satt av 1 milliard pund for å utvikle nye modeller, og inne i den pakken ligger det et sett superluksusmodeller i samme form som Bentley og Jaguar.
Litt nærmere er det at Tatas nye Indica, V3 heter den også, skal tilbake til Europa som en slags super-Mini. Men det er tvilsomt om den igjen blir kalt CityRover, slik den forrige modellen ble da den kom hit.
V3 er en helt ny bil, med plattform utviklet i samarbeid med Warwick Universitet og med karosseri fra Torino. I tillegg har forretningspartner Fiat hjulpet til med motorene.
I midten av neste år skal den være på markedet i England, billigere enn det meste. Se ikke bort fra at andre markeder også tar den.
Nylig er det også presentert en plan for hvordan Fiat skal kunne selge den radikale småbilen Nano i store deler av verden. Tata regner med at bilen skal på markedet i september, og de sier at de regner med at den vil kunne selges på alle de markeder der Fiat er sterke (underforstått av Fiat).
Nå er det imidlertid ting som tyder på at den opprinnelige prisen, 100.000 Rs, eller 2.500 dollars, ikke kan holde. Økende råvarepriser tar rotta på den idéen. Men Tata sier at allikevel er etterspørselen hjemme langt over mulighetene for å levere. Planen er å bygge 250.000 slike hvert år.
Men for å øke appellen, selv om den åpenbart ikke trenger å økes nå, utvikles det også en dieselmotor, som et alternativ til 624 kubikks bensinmotoren på 30 hester som allerede er vist. Det er imidlertid ikke klart hva slags motor det blir, bortsett fra at det blir en twin.
Fiat har allerede en slik, men det kan også bli en ganske radikal enhet utviklet av Bosch, FEV og Honeywell. Tiden vil vise hvilken.