-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tenk på et tall
Faraday Future har åpenbart engasjert litt fantasi da de skulle orientere om virkeligheten.
Det er fem år siden FaFu viste den første indikasjonen på hva slags bil de skulle bygge. En ultra-luksus elbil som skulle konkurrere med Teslas Model X.
Den skulle til og med bli bygget i California.
I februar presenterte de det de kalte en produksjonsferdig modell, omtrent samtidig som amerikanske finansmyndigheter, SEC, nevnte at ikke alt var som det skulle være.
Dessuten holdt de på å bli strøket av børsen på grunn av forsinkelser med å levere regnskap. Da 2021 resultatene kom sammen med Q1 i år, var det ingen overraskelse at selskapet blødde.
Carsten Breitfeld, selskapets CEO, bekreftet det da han i mai sa at selskapet holdt på å gå tom for spenn. Men samtidig sa han at den første FF 91-modellen skal leveres til kunder i Q3 i år, at fabrikken kommer i gang i juli og at den skal skrus opp til 10.000 biler årlig.
Det hører med til historien at Breitfeld ikke er ukjent med den slags, han har selv besøkt Norge to ganger som sjef for Byton som også var preget av tilsvarende.
Ikke virker det særlig sannsynlig at de kan komme i gang med å bygge fabrikk i Kina heller, der de planlegger å bygge den billigere FF 81-modellen.
Blant SECs beskyldninger er at Faraday Future har feilinformert markedet med hensyn til antall reservasjoner.
Etter presentasjonen i 2017 var det åpenbart 64.124 bestillinger, med depositum inne. Det er ikke SÅ lenge siden de fortalte at de hadde 14.000. Og nå som det telte opp for SEC viser det seg at det er 401 som har bestilt bilen.
Ikke så rart mange er litt betenkt. For eksempel er det fremdeles ingen som kan prisen på denne 1000-hesteren.
Den 15. juni skal Faraday Future delta i Deutsche Bank’s Global Auto Industry Conference i New York, der de også skal møte investorer.
Det skal bli spennende å høre hvordan de håndterer den.