-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW lufter fremtiden
For noen uker siden lanserte BMW sitt nye sub-merke. Nå er en av de kommende bilene knipset i vinterlige omgivelser.
Trolig er det en TV-produksjon for BMWs PR-avdeling som har medført at Carparazzi har sikret seg disse tidlige bildene. Men uansett gir det en indikasjon om hva vi har i vente når BMW i3 kommer på markedet i 2013.
Denne bilen har en stund vært omtalt som MegaCity, og det ble også spekulert i at BMW ville blåse støv av det gamle Isetta-navnet.
Men i forrige måned ble det klart at sub-merket skal hete ”BMW i”, at denne modellen skal døpes BMW i3 og at den får en slektning som heter i8.
LES MER I: BMW går elektrisk
De to modellene skal lanseres en gang i 2013 og begge skal bygges på BMW-anlegget i Leipzig.
Som basis vil BMW benytte sin LifeDrive-arkitektur, bestående av aluminiumschassis og passasjercelle utført i karbonfiber-forsterket plast (CFRP).
LES: FLERE DETALJER
Dermed klarer man å holde vekten nede, selv med en tung batteripakke om bord.
BMW sier i3 skal by på fremtidens premium mobilitet. En el-motor på ca 130 hk med kraftig dreiemoment, skal gi ytelser i tråd med hva en BMW-eier forventer å finne i sin bil.
Man regner også med at prisen blir typisk BMW, det antydes ca 40.000 euro (ca kr 310.000 med dagens kurs). Så gjenstår det å se hva den norske stat krever av avgifter etter hvert som elbilparken vokser.
LES OGSÅ: Avgift avgjør suksess
I dag er som kjent elbiler fritatt for moms og engangsavgifter, samt at de har en rekke andre fordeler som gratis bompassering og parkering samt bruk av kollektivfeltet.