-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Byd vokser, og vil til Japan
Om et år kan BYD være det mest interessante kinesiske personbilmerket på markedet, med det største modellutvalget.
Etter at BYD tidligere i år kastet alt som het rene forbrenningsmodeller over ripa, har de hatt en april, mai og juni med produksjon jevnt over 100.000 biler (for NIO og Xpeng snakker vi i underkant av 10.000 per måned) og de viser på mange forskjellige måter hvor eksport-orienterte de plutselig er blitt.
Det er bare et par uker siden de opprettet et eget selskap, BYD Auto Japan – og kinesere som vil etablere seg i Japan har virkelig bestemt seg for at her skal det kjempes. Det eneste markedet hvor det hadde vært vanskeligere å etablere seg, er vel det sør-koreanske.
Selv om de har 70 prosent av markedet for batterielektriske busser i Japan, er det noe helt annet å kaste seg ut i Dinky-segmentene.
Nå har de nettopp hatt en stor presentasjon av tre modeller for å vise hva de skal bruke i Japan og på andre eksportmarkeder.
Bilene har vi så vidt sett tidligere. De ble lansert utover våren. Den mest spennende, Seal, er en mellomklasse sedan som går rett i strupen på Teslas Model 3.
Den er den første som bruker en arkitektur som BYD kalle CTB – Cell to body. Det vil si at toppen av de spesielle Blade batteriene samtidig danner plattformen i bilen.
Det gjør produksjonen mer rasjonell, sparer vekt og gjør hele bilen stivere.
BYD mottok mer enn 22.000 reservasjoner i løpet av syv timer etter at bilen ble lansert.
390 kW motor, under fire til 100 og rekkevidde på mer enn 650.
Dolphin er i samme familien, BYD kaller den for Ocean-serien. Litt mindre enn Seal og ikke ulik Hondas nyeste Fit, men med ganske mange linjer i karosseriet, for å si det slik.
Under 4,5 meter, 60 kWt batteri og lav pris.
BYD har tidligere sagt at for Norge skal dette bli bil nummer to etter Tang. Etter den regner vi med at de to Ocean-modellene vil komme svømmende.