-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dekktips
Innkjøring forlenger livet
For å få mest mulig ut av piggdekkene dine bør de kjøres inn de første kilometerne.
– Ved å kjøre rolig de første kilometerne så fester piggene seg ordentlig i dekkene, og vil fungere bedre gjennom dekkets levetid, forteller produktsjef for Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Knudsen anbefaler at man kjører rolig i hvert fall i de første ti kilometerne, men gjerne lenger.
– Med rolig kjøring mener vi ikke over 80 km/t, samt at man unngår kraftig akselerasjon, hard bremsing eller for høy fart i svingene. Uforsiktig innkjøring vil også føre til at de piggene som ikke faller ut fester seg for høyt i pigghullet. Dermed blir overhenget for høyt og piggen vil lett bøye seg bakover.
Om piggene faller ut av dekket er det ikke mulig å sette inn nye pigger igjen, og da må man bytte piggdekk langt tidligere enn om man er flink til å kjøre inn dekkene først.
– Det aller beste er å kjøre inn piggdekkene på bar asfalt, men har det begynt å snø må man uansett ta seg tid til å kjøre inn dekkene. Det er viktigere enn mange tror, avslutter Knut Knudsen.