-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ekstreme linjer fra Fiat
Denne ekstreme konseptbilen er virkelig ekstrem. På sin konseptbil i Sao Paulo har Fiat endret reglene for hvordan en bil skal se ut.
Det som først og fremst gjør at dette ser underlig ut, er at den er like høy over selve kroppen, som den har høyde over havet.
Eller, for å si det på en annen måte: Bilen har veldig høy bakkeklaring – det er mye tomrom under den. Så kommer den massive kroppen og oppå der ligger det en beskjeden liten kabin nesten uten glassflate. Den er ikke er høyere enn om du hengte opp bilen på et spidd, kunne du sveive den uten at taket tok bakken.
Vi snakker med andre ord om uvanlige proporsjoner.
Fronten ser ut som det er en Fiat 500-utgave som er strukket slik at den skulle passe på en Evoque, hekken ser ut som om det var en pickup innom under unnfangelsen og filigrams-mønsteret under bakruta ser ut som et Lamborghini-forsøk på å skjule motorrommet.
Hva skal jeg si – jeg synes BMW X6 så merkelig ut – men den er jo blitt en slags suksess. Så jeg skal kanskje være litt forsiktig med å undre meg over underlighetene i denne bilen.
Men på den annen side, det er morsomt når konvensjonelle oppfatninger utfordres, og visst må vi være enige om at dette er gjennomført. Her har ingen mistet motet halvveis og avsluttet før de var kommet helt frem – dette er hel ved.
Blågrønt
Bilen er døpt FCC4 – Fiat Concept Car med – gjett – fire dører.
Designerne har gjort masse ut av ferske karosseritrender: varierende type overflater, masse grafikk i lukke-linjene, asymmetriske detaljer (bakdørene for eksempel) og LED-mønstrene som en del av hele pakka.
Dessuten har den et formspråk som lett kan tolkes i retning av «Blått er det nye Grønt» - jeg tror med andre ord det har vært tenkt tung hybrid her.
Men ikke noe er sagt om hva som driver eller hvor det drives, eller hvordan. Det eneste vi vet konkret er at den er fem meter lang, nesten to meter bred og enseksti høy.
Dette er, sies det, er ren Brasil-jobb (Fiat er markedsleder der). Jeg håper allikevel den kommer til Genève selv om den da er et halvt år gammel allerede. For også der trenger vi noe som kan slå opp øynene våre.