-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk vidunder med robotarm
Sto det GT visste vi at det kunne oversettes til Gran Turismo. Denne modellen vi viser her er nok litt mer, nemlig «en ultra-futuristisk digital GT».
Hva det egentlig betyr aner jeg ikke. Men jeg husker at jeg var litt imponert av denne kineseren tidligere i år, selv om jeg ikke helt husker hva jeg var imponert av.
Kanskje bare av navnet?
Å kalle et selskap Human Horizons er nesten enda tøffere enn å kalle det Build Your Dreams.
Men jeg tror jeg var litt imponert av de grenseløse innslagene av digital teknologi kombinert med enkel LED-belysning også.
La oss i hvert fall slå fast at de har vist sin GT HiPhi Z før – og at jeg jeg skulle ønske den het GT Hippi Z.
Den gang som en slags konsept, men Ding Lei, grunnlegger av selskapet, sier at 95 prosent av konseptet finnes i den som vises nå, som altså i realiteten er en produksjonsversjon.
Det er ganske morsomt at den første attraksjonen som nevnes når vi starter på sight seeing turen her, er at bilen har verdens første (!) Wrap Around Star-Ring ISD lys-belte på noen personbil!
Ta den, dere som trodde dere hadde verdens første personbil med et WASRISD-lys belte.
Dette består av 4066 individuelle LED-er som ikke bare lyser, men som også interagerer med passasjerene, føreren, bilen og verden omkring!
Dessuten har den en aktiv grill der åpningene er synkronisert med hekkspoileren for å sørge for maksimum marktrykk eller minimum luftmotstand, når man trenger det ene eller det andre.
Innvendig, der stoffet er et veggis-type Ultrasuede, er selvfølgelig et spaceship. Du blir omgitt av musikk, lys, hud-mot-stoff-kontakt og duft, dessuten er det en bot der som tar seg av andre krav og behov.
Her finner du nemlig en fire-akset 8-retnings trinnløst variabel robotarm som kommer seg frem overalt inne i coupéen og som med en nøyaktighet på 0,001 mm oppfyller ditt minste ønske.
Jeg ser for meg både pille nese og det som verre er.
Listen over denne type utstyr som vi kanskje må begynne å venne oss til når det gjelder biler, og ikke bare tech-industrien, er uendelig lang. Halvparten av den aner jeg ikke hva er og halvparten av det som er tilbake skjønner jeg ikke vitsen med.
Men bilen gir meg da noe sånt som jeg kan tygge på også: 120 kWt batteri som gir 700 km. Bilen er mer enn fem meter, men bakhjulene kan ha et styreutslag på 13,2 grader – derved får bilen svingradius som en gammel Mini.
Og så gjør den 100 på 3,8 får jeg vite.
Jeg kan godt fortsette å være imponert, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med slikt.