Jeep kutter prisene i Norge

Priskrigen tiltar inn i 2025.

I forrige uke ble det klart at Hyundai kuttet prisen på bestselgeren Kona med 40.000 kroner.

Nå følger Bertel O. Steen etter med priskutt på det lille bilmerket Jeeps bestselger:

Jeep reduserer startprisen på Avenger med 40.000 kroner, samtidig får den standardutstyr som skal gjøre den mer attraktiv for norske bilkjøpere.

I forbindelse med introduksjonen av årets Avenger-modeller gjøres det også en justering av utstyrsnivåer og priser.

Gjennom reduksjonen av antall utstyrsvarianter til to, reduseres prisen på Altitude med 40.000 kroner mens prisen på toppmodellen Summit reduseres med 30.000 kroner.

Dermed senkes startprisen på Jeep Avenger fra 368.900 til 328.900 kroner, mens toppmodellen Summit reduseres fra 388.900 til 358.900 kroner før levering.

Mer utstyr

Med en lengde på litt over fire meter, er Jeep Avenger en kompakt SUV som er møtt med stor interesse i et raskt voksende B-SUV-segment.

Allerede fra utstyrsnivå Altitude er Jeep Avenger meget godt utstyrt, med avanserte førerstøttesystemer, adaptiv fartsholder, 180 graders ryggekamera, parkeringssensorer, Hill Descent Control, og Jeep Selec-Terrain.

Trådløs Apple Carplay og Android Auto er også på plass, sammen med nøkkelløs start og 11 kilowatt ombordlader.

Dette skal gi enda flere kunder tilgang til en ferdig utstyrt bil, der kombinasjonen av korte overheng og store hjul, gir Avenger den beste bakkeklaringen i segmentet med 20 centimeter, ifølge importøren.

Toppversjonen Summit, har i tillegg til dette, også utstyr som selvkjøring nivå 2, 360 graders ryggekamera, håndfri elektrisk bakluke, trådløs lader for telefon, tonede ruter og 18-tommers hjul.

Det betyr at Summit er «alt» inkludert, med bare skinnseter og panorama soltak som valgbart tilleggsutstyr.

Designet og bygget som en Jeep

Utstyrt med Selec-Terrain kan føreren velge mellom «Normal», «Eco» eller «Sport» avhengig av om du jakter effektivtet eller kjøreglede.

For mer krevende forhold kan føreren velge mellom «Snow» som gir maksimal trekkraft på isete veier, mens «Mud» skal gi ekstra grep på gjørmete hytteveier. «Sand» skal gi ekstra grep på løst underlag.

Med en angrepsvinkel på 20 grader, og en utkjøringsvinkel på 32 grader, har den ikke bare bedre forutsetninger for å ta det helt opp til hytta, men det er også svært nyttig i byen for å forsere en brøytekant, eller opp en bratt parkeringsrampe.

Salget av 2025-utgaven av Jeep Avenger starter i dag.

Powered by Labrador CMS