-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skrapa Lambo
Nå henger åpenbart også Lamborghini seg på den nye trenden: bort med tak, vinduer og dører. Og dobbel pris.
Barchetta var et ærlig begrep i sin tid. «Liten båt» beskrev en toseters racerbil, så skrapet for alt som representerte unødvendig vekt at det kunne vanskeligere bli luftigere.
Enten det var 500 kubikk eller brølende fem-litere skapte disse en egen skole som stor sett var konsentrert rundt Brescia en gang i året.
Ved Mille Miglia-helgen.
Men så er selvfølgelig det også blitt mote.
Bristol var forresten tidlig ute der også, selv om de ikke tok helt av – det er litt vindu foran fører og passasjer.
Mercedes-Benz gjorde det med sin Stirling Moss-versjon av SLR – for å minne om at han en gang vant Mille Miglia også. Og McLaren gjentok det nylig med sin Elva.
Flere? Ferrari selvfølgelig, med SP1 og SP2. Og hadde vi ikke en veldig tak&ruteløs Aventador i 2012?
Men den var en one-off. Mye tyder på at Lamborghinis ferskeste forsøk vil bli en kort-serie for såkalte samlere.
Bildet kommer fra Instagram-kontoen til Lamborghini Squadra Corse – det er der de gjør spesielle versjoner hvis du vil betale for dem.
Kanskje sørger Lamborghini for å spare mange penger ved ikke å typegodkjenne den – det virker som om det er en ekstra attraksjon for tiden når disse ultrakorte seriene også blir solgt med merkelappen «Må ikke fremføres i frihet».
Det er ingen indikasjoner på hva som ligger under. Dersom dette først og fremst er et stylinguttrykk, er det jo ingen grunn til å komplisere den opp med verken elektrifisering eller full firehjulsdrift.
V12-motoren i toppversjonen på 830 hester burde holde lenge.
For at alle skal lure veldig på hva dette er der det dundrer rundt på Monza er, kan man lese godt skjult på kamuflasje-folien: «Attenzione, macchina veloce aperta».
Eller på godt norsk: Varsko! Kjapp og åpen.
Den kommer garantert ikke til å bli vist på Genève-utstillingen neste år.