-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi Outlander PHEV:
Kommer tilbake til Europa neste år
Mitsubishi Motors Europe fortsetter sin nye offensiv og satsing på det europeiske markedet. Neste år er det premiere for den nye Outlander PHEV SUV-en.
Nye Mitsubishi Outlander PHEV har vært borte fra det norske markedet i noen år, men nå er fjerde generasjon Outlander klar til å bygge videre på forgjengerens grunnlag.
Under karosseriet tilfører den nye Outlander PHEV en ny dimensjon til elektrifisering med en neste generasjons, klasseledende plug-in hybrid drivlinje med lang rekkevidde. Synd at avgiftsreduksjonen på slike systemer er borte i Norge.
Bilen har et 495 liters lasterom som gir mer plass til alt det viktigste i dagliglivet. Og hvis du trenger mer plass, øker volumet til 1422 liter med soltak med bakseteryggene nedfelt.
Drivlinje
Nye Outlander PHEV har blitt omfattende oppdatert. Den fullstendig reviderte PHEV-drivlinjen, som gir økt elektrisk rekkevidde, leverer rask akselerasjonen som forventes av elbiler, og med raffinerte forbedringer som gir lavt støynivå i kupeen.
Systemet kombinerer en effektiv firesylindret bensinmotor, to elmotorer med høy effekt og en større litium-ion-batteripakke for å øke ytelsen i forhold til forrige generasjon med rundt 40 prosent.
Fremdriftsbatteriet har nå en kapasitet på 22,7 kWt som betyr at den nye modellen kan kjøre i EV-modus og unngå at forbrenningsmotoren starter vesentlig lengre enn forgjengeren. Ifølge den offisielle WLTP-testen er den elektriske rekkevidde opptil 86 km.
Den frontmonterte elektriske motoren produserer 85kW/255Nm, mens den bakre enheten leverer 100kW/195Nm.
Basiselementene til forbrenningsmotoren forblir som i forrige generasjon; 2360cc, 16-ventiler og DOHC med en kombinert effekt på 225kW (302 hk), og en økning i kapasiteten til drivstofftanken til 53 liter.
0-100 km/t på 7,9 sekunder
Den økte ytelsen betyr at 0-100 km/t akselerasjon nå er på 7,9 sekunder.
Tre kjøremoduser bidrar til å maksimere effektivitet og ytelse: EV-modus, seriehybridmodus og parallellhybridmodus. Hver modus er utformet for å optimalisere kjøreopplevelsen avhengig av situasjonen.
Nye Outlander PHEVs dimensjoner er 4719 mm lang, 1862 mm bred, 1750 mm høy og med en akselavstand på 2704 mm.
I samarbeid med den berømte lydutstyrsprodusenten Yamaha, inkluderer nye Outlander PHEV Dynamic Sound, et lydsystem med 8 eller 12 høyttalere, for å levere en førsteklasses lydopplevelse.
Fra førersetet blir nye Outlander PHEVs økte digitaliseringsnivå tydelig. En høyoppløselig 12,3" fulldigital førerskjerm har en TFT-fargeskjerm bak rattet.