-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amerikansk luksuscoupé fra Lincoln
Cadillac får ikke være alene om salg av luksusbiler på det amerikanske kontinent, til det er markedet alt for prestisjetungt. Fords bidrag i klassen kommer fra Lincoln. Til New York Auto Show har de med seg en lekker coupé. Bilforlaget var til stede da konseptbilen ble montert.
-Lincoln MK9 fremviser en tidløs eleganse med enkelthet og visuell logikk samt klare innslag av amerikansk luksus, sa Lincolns designsjef Gerry McGovern ved avdukingen av bilen. –Trekk fra konseptbilen vil bli å finne i fremtidige konsepter og produksjonsbiler fra Lincoln.
Lekre detaljer på eksteriøret, som den forkrommede listen som løper langs hele bilens lengde, er bevisst benyttet for å fremheve kupeens lekre linjer. Sort høyglanslakk er også med på å understreke linjene. I fronten finner man en videreutviklet Lincoln grill med doble xenon-lys. Blinklysene er integrert i hovedlyktene.
Dørhåndtakene i aluminium er fjernstyrte og kommer frem på kommando fra føreren. Aluminiumsfelgene er gigantiske med en diameter på hele 22 tommer, bestykket med håndskjærte konseptdekk i dimensjon 275/45-R22 foran og 295/40-R22 bak. Fett nok til å gi godt grep. De doble rektangulære eksosrørene er integrert i bakre støtfanger og tilpasset de rektangulære LED baklyktene.
Interiørt oser det amerikansk luksus. Mørkt kirsebær- og Marlboro-rødt lær med detaljer i polert metall gir en god følelse. Også på gulvet finner du mørkt skinn. Forsetene er festet i front for å gi maksimal komfort for baksetepassasjerene.
MK9s instrumenter og kontrollorganer er en blanding av analog og digital teknikk. Senter- og tak-konsollene benytter fiberoptikk for å gi en behagelig belysning.
Lincoln MK9 er en stor coupé. Den måler 5,26m (L) x 1,95m (B) x 1,42m (H). Utstillingsbilen er bestykket med en V8-motor, men om bilen en gang i fremtiden kommer i produksjon er det ikke usannsynlig at det vil sitte en V12er under panseret.
Representanter fra bladet Bil var tilstede da konseptbilen ble montert sammen for en drøy uke siden. Det skjedde hos det italienske designfirmaet Stola som du skal få stifte nærmere bekjentskap med i en senere utgave av bladet Bil.
Lincolns designavdeling er drevet av Gerry McGovern som kom til USA i 1999. Tidligere var han ansatt hos Rover-gruppen som design-direktør for Land Rover.
-Lincoln har gitt meg en utrolig mulighet til å håndplukke et team med de beste unge designere fra hele verden, sier McGovern. En av disse er norske Per Ivar Selvaag som også vil bli behørig presentert i en fremtidig utgave av Bil.