-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smak og behag
Toyota har som regel vært forbundet med trauste biler, men de senere årene har de virkelig satset på design. Noen vil kanskje hevde de har satset over evne?
Egentlig startet vel dette da de viste andre generasjon Aygo, som i denne tapningen skilte seg dramatisk fra søsknene fra Citroën C1 og Peugeot 108.
Så fulgte en ansiktsløftet Yaris, og vi fikk bekreftet at den nye designen var kommet for å bli.
Enda mer ekstrem var Mirai, hydrogenbilen som mer enn noe annet representerer Toyotas fremtid.
Mer i vente
Men vi må nok fortsatt være forberedt på flere overraskelser fra Toyotas designere. Nylig lanserte de generasjon to av den kompakte flerbruksbilen Sienta – en bil som demonstrerer dette til fulle.
Bilen må ikke forveksles med Sienna, en langt større modell som er populær i Nord-Amerika. Sienta har vært på markedet i Japan siden 2003, og er på størrelse med Mazda5 som vi kjenner godt i Norge.
Her er det kurver og linjer man – for å si det forsiktig – trenger tid til å venne seg til. Man understreker det hele ved å tilby bilen i sterke farger.
Fjellsko
Toyota sier stylingen er inspirert av vandrestøvler, og den friske designen kan gjøres enda mer ekstrem av noe de kaller «Flex Tone» – da får du for eksempel blå detaljer på en knallgul bil.
Sienta kan leveres med enten fem, seks eller syv seter, og skyvedører gjør adkomsten til de bakre regioner bekvem. Så bekvem at Toyota fremhever at den egner seg ekstra godt til å bygges om for rullestolbrukere.
Drivlinjen er hybrid der en 1,5-liters bensinmotor sammen med elmotoren yter 100 hestekrefter. Den kan også leveres i ren bensinutgave med 109 hk.
Toyota sier ikke et ord om eksportplaner, og det er kanskje like greit?