![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // LA Auto Show // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||
![]() |
Prøvekjørt | Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet BilAutofil (1996-2022). | ||||
![]() Mercedes EQB 350 4MaticPRØVEKJØRT: Sju seter og elektrisk, mye plass, god komfort og firehjulsdrift. EQB er den praktiske fetteren til EQA og har kraft nok til å bli Mercedes’ neste bestselger i Norge.![]() Opel Grandland Hybrid4, UltimatePRØVEKJØRT: Morna til bensin- og dieselmotorer, velkommen til ladehybrider med 2- og 4-hjulsdrift i oppgradert Opel Grandland. Bedre lys har den også fått.![]() Mercedes-Benz EQS 580 4MaticPRØVEKJØRT: Det er lett å bli overveldet ved førsteinntrykket av EQS, Mercedes-Benz’ elektriske flaggskip. Komfort, plass, ytelser, bakakselstyring og ikke minst vegg-til-vegg-skjermen imponerer. Men etter noen dager tenker du at sånn bør jo egentlig alle biler være.![]() Opel Insignia Tourer Ultimate 174 hk 4x4PRØVEKJØRT: Hvis du vil flyte på asfalten og la setet massere ryggen din, og endatil gjøre det i en Opel, så er Insignia valget. Men om et par år eller så penses den siste tysk/amerikanske Opel inn på de evige motorveier – og vil deretter fortsette som en attraktiv bruktbil i mange år.![]() Volvo C40 – kun elektriskPRØVEKJØRT: Så har Volvo C40 vært en snartur innom Norge, men bare for å vises fram. De første kundene kan glede seg til Volvos elektrisk crossover til jul.![]() Toyotas viktigste nykommerPRØVEKJØRT: bZ4X er Toyotas første batterielektriske bil. Den er uhyre viktig for Toyota, kommer til å bli en storselger i Norge i kraft av Toyotas posisjon og er en bra elbil, men flytter ingen viktige grenser.![]() NIO ES8 Pioner EditionPRØVEKJØRT: I NIO skal du først og fremst føle deg hjemme. Batteribytte på fem minutter erstatter køståing ved hurtigladere langs veiene og kundene skal føle seg ivaretatt.![]() Mercedes-Benz C 200 4MaticPRØVEKJØRT: C-klasse har siden den ble lansert som 190 så langt tilbake som i 1982, utgjort en særdeles viktig pilar i modellprogrammet til Mercedes. Nå er neste generasjon her.![]() Tesla Model Y Long RangePRØVEKJØRT: Etter år med venting har Tesla i et forrykende tempo lansert Model Y som kanskje er den beste elektriske SUV-en akkurat nå, og helt klart Teslas mest interessante sett med norske øyne. Pris fra 534.900 kroner![]() OriginalenPRØVEKJØRT: Som en av de raskeste fossile til under 500.000 kroner, appellerer Golf GTI til dem som har dårlig tid.![]() Bentley Bentayga hybridPRØVEKJØRT: Bentley Bentayga hybrid er ikke bare bilen for de store anledninger, størrelsen tilsier at den bør kontraheres framfor å kjøpes.![]() En litt flottere el-VWEr 18.000 kroner et passende tillegg for å oppgradere fra VW ID.4 til den litt tøffere kupe-SUV-en ID.5? Tja, det vil kun tiden vise. Uansett er de første bilene i Norge nå, men med måneders leveringstid for dem som ikke allerede har bestilt.![]() Stor og nå ladbarPRØVEKJØRT: Hvorfor betale 810.000 kroner for Kia Sorento med 204 dieselhester, når 265 ladbare bensinhester koster 150.000 kroner mindre?![]() Diesel og ladbartPRØVEKJØRT: Prisen du betaler for å spare 223.000 kroner er 155 liter mindre bagasjerom. Velkommen til Mercedes-Benz GLC 300de Plug-in.![]() Familie-PorschenPRØVEKJØRT: Du ønsker deg en sportsbil, men familielivet krever en stasjonsvogn med firehjulsdrift. Og den skal helst være elektrisk. Valget er såre enkelt: Porsche Taycan 4 Cross Turismo.![]() Stor bil – store ambisjonerPRØVEKJØRT: BYD går elektrisk inn i Europa, og starter for sikkerhets skyld i Norge. SUV-en Tang er like stor som ambisjonene, hvilket betyr å bli godt synlig på norske veier i løpet av høsten.![]() Maxus Euniq 6, stor kineser til budsjettprisPRØVEKJØRT: Når kinesiske Maxus nå lanserer SUV-en Euniq6 i Norge handler det først og fremst om å krige på plass og pris.![]() Renault Mégane E-Tech, en elbil verd å vente på2022 byr på mange interessante elbiler. Renault Mégane E-Tech er blant dem det er verd å vente på.![]() Audis neste bestselger?PRØVEKJØRT: Kompakte Q4 e-tron har alt i seg til å bli Audis neste bestselger. Men billig er den ikke etter noen kjekke tilvalg.![]() Endelig 4x4 på ID.4PRØVEKJØRT: VW ID.4 GTX gir ikke GT-følelse i nærheten av bensinfetteren GTI. Men firehjulsdriften kommer garantert til å gjøre ID.4 GTX til en av bestselgerne i Norge.![]() Litt sinna kattPRØVEKJØRT: Det er fortsatt lov å handle bil som får hjertet til å banke ekstra, litt på grunn av lyden, men mest på grunn av egenskapene.![]() Ariya på norske veierVentetiden er snart over. I juni ankommer de første eksemplarene av Ariya, Nissans nye elektriske ansikt som på sikt tar over for Leaf.![]() For teknologioptimisterPRØVEKJØRT: Det er ganske optimistisk å lansere en splitter ny bilmodell som for tiden kun kan tankes på én fyllestasjon i landet. Men Toyota tør - og nå er neste generasjon hydrogendrevne Mirai her.![]() VanedannendePRØVEKJØRT: I Touareg har Volkswagen forsøkt å tone ned hvor flott bilen egentlig er, for ikke å skygge for Audi, Porsche og ikke minst for Bentley. |
||||||