-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rapid som coupé
Skoda har gjort det igjen. Latt lærlinger og studenter fantasere seg frem til en ny modell.
Funstar hadde vi i fjor. Da hadde Skoda sluppet satt sine egne ungdommer – de som jobber på fabrikken for å få en utdannelse – i gang med et gjør-hva-du-vil prosjekt.
Resultatet ble en veldig gøyal pickup. I god Skoda-tradisjon forresten – deres gule Fun-pickup fra slutten av 80-tallet – eller noe tilsvarende - er det mange som savner.
Vi behøver ikke grave langt ned i arkivene for å finne coupé-tradisjoner hos Skoda heller. Alle de hekkmotoriserte bilene hadde, til dels ganske hårete, coupé-versjoner, og før krigen var det kompakte, strømlinjede coupéer derfra som gikk uttapå Fiats Mille Miglia småtasser.
Rapid-basert
Så nå har den glade ungdomsgruppen kommet opp med Atero. Hvorfor den heter det aner jeg ikke, men de har i hvert fall tatt en Rapid Spaceback og virkelig speisa den.
Bakdørene har gått på dynga, B- og C-stolpene er hva vi trygt kan kalle skikkelig modifisert – slik at fordørene er gjort lenger. (Trenger ungdom SÅ god plass for å åle seg inn i et trangt baksete?). Og så har vi altså fått en mye mykere taklinje bakover.
Men så har det åpenbart tatt av. Masse spoiler-greier og diffuser og ventilasjonsåpninger og iøynefallende rødstriper – særlig i fronten. Og så har vi LED-belysning under bilen og et ganske forseggjort lykte-opplegg også.
Skinnet bedrar
Akkurat i disse detaljene lover den kanskje mer enn den kan holde – eller er det en reaksjonær holdning å antyde at flærr på utsiden også skal møtes av flærr under panseret? For der er det fremdeles bare 1,4 liter og 123 hester.
På den annen side: på innsiden møtes du av 14 høyttalere og 1800 Watt – også akkompagnert av LED belysning.
Jeg er sikker på de 26 ungdommene har hatt det vanvittig morsomt underveis – og da betyr det ikke så meget at ikke jeg har fått det nøyaktig slik som jeg ville gjort det.