-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
TVR fortsetter verpingen
TVR er helt utrolige. Minst en ny modell i året. Greit nok at modellene ofte likner på hverandre, og henter masse komponenter fra andre utgaver, men det er allikevel en produktivitet der som man finner få andre steder. Til Earls Court kom de med to nye!
Sagaris er ikke en racerbil for landeveien, sier TVRs folk, men de legger vekt på at dette er første gang de har konstruert en gatebil ut fra de kravene som vil bli stillet til racingutgaven av den senere. Derfor, for eksempel, den solide sporvidden foran og bak, og ikke minst alle de ekstreme aerodynamiske hjelpemidlene som da kan overføres direkte til racer-utgaven.
Splitter foran, stor spiler bak, utslipp på toppen av skjermene slik at det ikke skal bli høytrykk i hjulkassene, side-eksos for å holde luftstrømmen under bilen ren. En boble på taket skal gi plass til førerhoder med hjelp på. Masse arbeid med aerodynamiske detaljer her.
Bilen skal bruke TVRs rekkesekser på rundt 400 hester, den får et karosseri der vinylester erstatter glassfiber og dermed spares 50-60 kg. Toppfart på godt over 300 km/t og 0-100 på under 4 sekunder regner man med.
Denne bilen ble for første gang vist på en rask lokal bilutstilling på Earls Court i London. Og jommen sto det ikke en annen ny TVR ved siden av. Typhon het den, den kommer fra samme familien som T400 R og T440 R, men er firmaets første kompressorutstyrte modell. Dette vil nok bli den raskeste modellen etter at TVR la Speed 12 på hylla. Her snakker vi nemlig fire liters rekkesekseren igjen, men med en sentrifugalkompressor og to intercoolere. Ut kommer det 500 hester. og da snakker fabrikken 320 km/t og rundt 3,4 sekunder fra null til hundre. En ytelsesvekt på 550 hester pr. 1000 kg er like bra som hos McLarens legendariske F1.
Mens Sagaris vil bli priset rett under 50.000 pund (også i konkurranseutgave), kommer Blackpool-fabrikken til å be om £ 79.995 for denne bomben.