-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Retusjert Skoda Octavia
Octavia, Skodas bestselger retusjeres i fronten og fylles opp med mer førerhjelp og bedre nettoppkobling.
Det er tid for facelift av Octavia, Skoda-fabrikkens soleklare bestselger. Fortsatt blir bilen tilgjengelig som kombi og stasjonsvogn, og de utvendige forandringene er først og fremst synlige med endret front som gjør det mulig å ta i bruk full LED-teknologi.
På oppkoblingsfronten er endringene derimot betydelige fordi Skoda nå gis mulighet til å forsyne seg med mer fra de rikholdige hyllene i VW-konsernet. Det betyr eksempelvis at infotainmentskjermene byttes ut med nye hvor den største blir nå blir på hele 9,2 tommer.
Les også: To ulike og likevel ganske like
Connect, Skodas svar på VWs Car-Net, sørger for at bilen alltid er på nett og gjennom det åpner for tilgang til et omfattende nettverk med mobile internettjenester, herunder automatisk ulykkesvarsling.
Assistentpakken inneholder nå også hjelp til å rygge med tilhenger slik VW fikk for et år siden, blindsonevarsling og mer nøyaktig parkeringsassistent.
Nøkkel hvor flere brukere kan lagre egne kjøretøyinnstillinger blir tilgjengelig sammen med oppvarmet ratt, sammenleggbart bord på baksiden av forseteryggene og bagasjeromslys som også kan brukes som lommelykt.
Les også: Stasjonsvognmesteren
Firehjulstrekk tilbys med motorene 1,8 TSI og 2,0 TDI. Nytt i Octavia er også Dynamic Chassis Control (DCC) som gjør det mulig for sjåføren å innstille styring og demping i modusene comfort, normal og sport.
Det er nå 20 år siden Skoda lanserte Octavia, og bilen ble ganske raskt Skodas bestselger i Norge. De siste ti årene har Octavia vært å finne på ti-på-topp-listen hele ni ganger med nummer tre som beste plassering i fjor.
Det er ventet at Skoda også vil lansere ladbare hybrider og elbiler, men det skjer ikke denne gang. Mens de fleste for inntil kort tid siden valgte dieselmotor i Octavia satser nå nær halvparten av kundene på bensinmotor. To av tre kjøper bilen med 4x4 og 96,7 prosent skal ha stasjonsvogna.