-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Retusjert Skoda Octavia
Octavia, Skodas bestselger retusjeres i fronten og fylles opp med mer førerhjelp og bedre nettoppkobling.
Det er tid for facelift av Octavia, Skoda-fabrikkens soleklare bestselger. Fortsatt blir bilen tilgjengelig som kombi og stasjonsvogn, og de utvendige forandringene er først og fremst synlige med endret front som gjør det mulig å ta i bruk full LED-teknologi.
På oppkoblingsfronten er endringene derimot betydelige fordi Skoda nå gis mulighet til å forsyne seg med mer fra de rikholdige hyllene i VW-konsernet. Det betyr eksempelvis at infotainmentskjermene byttes ut med nye hvor den største blir nå blir på hele 9,2 tommer.
Les også: To ulike og likevel ganske like
Connect, Skodas svar på VWs Car-Net, sørger for at bilen alltid er på nett og gjennom det åpner for tilgang til et omfattende nettverk med mobile internettjenester, herunder automatisk ulykkesvarsling.
Assistentpakken inneholder nå også hjelp til å rygge med tilhenger slik VW fikk for et år siden, blindsonevarsling og mer nøyaktig parkeringsassistent.
Nøkkel hvor flere brukere kan lagre egne kjøretøyinnstillinger blir tilgjengelig sammen med oppvarmet ratt, sammenleggbart bord på baksiden av forseteryggene og bagasjeromslys som også kan brukes som lommelykt.
Les også: Stasjonsvognmesteren
Firehjulstrekk tilbys med motorene 1,8 TSI og 2,0 TDI. Nytt i Octavia er også Dynamic Chassis Control (DCC) som gjør det mulig for sjåføren å innstille styring og demping i modusene comfort, normal og sport.
Det er nå 20 år siden Skoda lanserte Octavia, og bilen ble ganske raskt Skodas bestselger i Norge. De siste ti årene har Octavia vært å finne på ti-på-topp-listen hele ni ganger med nummer tre som beste plassering i fjor.
Det er ventet at Skoda også vil lansere ladbare hybrider og elbiler, men det skjer ikke denne gang. Mens de fleste for inntil kort tid siden valgte dieselmotor i Octavia satser nå nær halvparten av kundene på bensinmotor. To av tre kjøper bilen med 4x4 og 96,7 prosent skal ha stasjonsvogna.