-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon


Mercedes EQA har uten tvil det triveligste interiøret, de beste setene og den beste komforten. Men slikt koster og gjør EQA til testens dyreste. I tillegg er baksetet ukomfortabelt å sitte i og bagasjerommet lite til såpass stor bil å være.
Så kampen kom til å stå mellom Skoda Enyaq og VW ID.4. Begge har like mye innvendig plass, og den er formidabel, men Skoda laster litt mer bagasje og har noen flere praktiske detaljer. Enyaq leveres eksempelvis med Skoda-designet paraply bygd inn i dørene.
Men Skoda er ikke lenger noen billig bil og koster 63.000 kroner mer enn lanseringsmodellen av ID.4. Summert opp betyr det delt førsteplass.
De tre testbilene deler fordelen med elektrisk nullutslipp i trafikken, men appellerer trolig til forskjellige kjøpergrupper.
Med 4WD på plass om få måneder, kommer trolig salget av de tre til å skyte betydelig fart.
LES VIDERE:
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.