-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Full-size familiebil
Volvos kommende Herrgårdsvagn
Av en eller annen grunn teaser Volvo sin kommende EM90, på tross av at alt har vært kjent i et år.
Dersom den sterkt savnede gamle favoritten fra Volvo, Herregårdsvagnen, var karakterisert med rette, kantede linjer og enorm plass, kan det se ut som den kommende EM90 vil bli en ny Herrgårdsvagn. 30 år etter at 240-serien forsvant.
Volvo har lagt ut noen forsiktige teasere, både i form av fotografier og filmer, som ikke viser noe særlig. Men Kinas Ministry of Industry and Information Technology er mye hyggeligere.
Det er de som sier ja til at biler som har blitt presentert hos dem skal få bli bygget (eller ikke). Den avgjørelsen blir offentlig eiendom og bekjentgjøres sammen med bilder og detaljer av og om objektet som er vurdert.
Mastodont
Derfor vet vi for eksempel at akselavstanden er gedigne 3205 mm og utvendige mål er 5206 x 2024 x 1859 millimeter – de tøyser ikke med millimeterne hos MIIT. Det er en rekke andre mål som er oppgitt også, sammen med tomvekten på minst like gedigne 2.763 kilogram!
Klar til å synge bærekraftsangen?
Sammen med bildene er dette mer enn nok til å fortelle oss at dette er en versjon av Zeekr sin ett år gamle 009, men med ny front og hekk.
Volvo fikk ny designsjef 1. mai i år. Jeremy Offer var velkjent og beundret på sitt område: Industridesign. Transport-design var et helt nytt felt for ham.
(saken fortsetter)
Klonet
Vi var ganske mange som var spent på hva han ville bringe til sin nye arbeidsgiver – men jeg tror ingen, ikke han heller, hadde regnet med at han skulle signere ut «nye» modeller som var klonet fra andre fra Geelys enorme utvalg.
Vi får regne med at EM90 er altfor fersk til at han fikk tid til å skrike og protestere og få endret på dette, og at det vil komme noen spennende ting fra ham i fortsettelsen.
Denne blir sikkert godt mottatt, den også.
Veldig elbil. Veldig stor hekkdør, bakdører hektet i bakkant, sikkert veldig masse plass på innsiden. «En skandinavisk stue på hjul» sier Volvo selv. 272 hesters motor, men Zeekr-modellen har også en versjon med to motorer og 4x4 – Volvo vil sikkert adoptere den oppskriften også.
Batterikapasiteten står det ikke noe om, men Zeekr har et på 140 kWt som gir rundt 800 km CLTC. Siden de to deler chassis, blir nok dette en opsjon hos Volvo også.
Når den kommer og til hvilken pris, får vi kanskje vite den 12. november. Det er da den skal debutere og da skal få lov til å vite det som står her. Men det er i hvert sagt klart fra at den skal først selges i Kina – slik det sømmer seg en svensk bil.
Eller hvordan var nå det igjen …