-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Hvem eier denne bilen? Sjekk gratis på vegvesen.no
Du trenger ikke bruke betalingstjenester for å hente eier-info på kjøretøy. Statens vegvesen deler mye data, blant annet opplysninger knyttet til kjøretøy og eierne deres.
Flere eksterne private aktører tilbyr oppslag i disse opplysningene mot betaling.
– Noen sammenstiller våre data med opplysninger fra andre offentlige virksomheter. Dette har de lov til, men de har likevel et selvstendig ansvar for at de har hjemmel til å behandle opplysningene. De deler heller ikke dataene på våre vegne, og ingen har lov til å bruke Statens vegvesen sin logo i sammenheng med slike tjenester, sier seksjonsleder Heidi Øwre i Statens vegvesen.
Dyrt hos andre – gratis hos Statens vegvesen
Kundene må selv sjekke om de kan laste ned opplysningene gratis, eller om de ønsker å betale andre aktører. Statens vegvesen sine løsninger finner du på vegvesen.no.
Deler data
Statens vegvesen deler data som etterspørres av samfunnet og det er en viktig del av samfunnsoppdraget.
– Vi ønsker å dele så mye data som mulig, og det må vi også for å følge offentleglova. Vi deler ikke informasjon som er unntatt offentligheten, kun navn og kommune, og adresse i noen tjenester. Vi deler ikke annen kontaktinfo, sier Øwre.
De fleste tjenester krever innlogging med sikker ID. Dette er for å ikke utgi eierinformasjon til andre enn de som har behov for det, samt gi en viss sporbarhet.
Advarer mot dyre gratistjenester
Forbrukerrådet hører ofte om folk som har trodd at en vare eller tjeneste er gratis, men så viser det seg å koste mye.
– Det er ikke lov til å kreve betalt for en tjeneste med mindre det foreligger en bindende avtale i bunn, sier fagsjef Thomas Iversen i Forbrukerrådet.
Han understreker at mange «gratisløsninger» underkommuniserer at tjenesten egentlig koster penger. Mange av abonnementsfellene gir ikke tilstrekkelig informasjon om angreretten, og det kan gi forbrukerne gode rettigheter.
– Når selskapet ikke gir informasjon om angreretten løper angrefristen inntil 12 måneder og 14 dager fra du bestilte tjenesten, sier Iversen.