-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sesongen er åpen
Det har absolutt sin sjarm å kjøre cabriolet i Norge. Det er på riksvei 40 mellom Kongsberg og Hvittingfoss, med 6 varmegrader og gløtt av sol, vi finner tiden moden for å åpne årets sesong. Vi lukker den et kvarter senere, da vi dundrer inn i en tung haglskur.


Først publisert i Bil 6 - 2008.
Åhh, for en god følelse. Fuglekvitter og andre lyder strømmer ned over oss der vi cruiser på småveiene mens vinden rusker i skyggelua. At det er kaldt i lufta er ikke noe problem bare vi pakker litt rundt halsen for å fjerne den skumle trekken bakfra. Så er det bare å stille varmeapparatet på 23 grader for å presse varmluft oppover i kupeen.
Du verden så sjarmerende, tenker vi når vi senere sitter med et hvitt teppe av hagl på passasjersetet ved siden av – sekundene umiddelbart før var svært lange, da vi i panikk både måtte bremse farten og få taket på plass i en fei.
To nykommere får æren av å åpne cabrioletsesongen: Audi A3 og BMW 1-serie, begge med rause muskler og solid utstyrsnivå. Begge bilene har i utgangspunktet en høyst folkelig pris i basisutgave, men på dette nivået, med 160–170 hester og ekstrautstyr for opp til 100.000 kroner, har nok våre to testbiler mest appell til entusiastene som er villige til å betale for en stor kjøreopplevelse i små biler. Dette er biler for enslige og par – verken baksetet eller bagasjerommet er i nærheten av å kunne kalles familievennlige.
LES VIDERE:
- Audi A3 Cabriolet- BMW 120i Cabriolet
- Konklusjon
- Tekniske data