-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW viser GTI-utfordrer
BMW blåser liv i en klassisk betegnelse når de lanserer sin nye 128ti.
Siden 60-tallet har BMW brukt TI-betegnelsen (senere skrevet med små bokstaver) på sportslige modeller som en forkortelse for Turismo Internazionale.
Blant klassikerne er BMW 1800 TI og 2002 TI, og sist betegnelsen var i bruk var vel på 316ti, 318ti og 325ti Compact rundt årtusenskiftet.
Men nå gjør bokstavkombinasjonen comeback i nye BMW 128ti som etableres som en brobygger mellom 120i og toppmodellen M135i xDrive.
Bilen får en firesylindret toliters turbomotor med 265 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter i området 1750-4500 omdreininger. Standard og eneste girkasse er 8-trinns Steptronic Sport.
Null til hundre på 6,1 er tidelet raskere enn nye Golf GTI, og toppfarten er de samme 250 km/t.
BMW M har spesialbygget chassiset som er senket med 10 mm, utstyrt med Torsen diff. En mer direkte styring skal sørge for lekne kjøreegenskaper i den forhjulsdrevne modellen.
Stabiliseringsstag, stivere fjærer og dempere er hentet fra M135i xDrive. Den forhjulsdrevne modellen har en vektfordel på 90 kg sammenlignet med toppmodellen.
Også bremseavdelingen kommer fra M Sport, med røde calipere. Hjulutrustningen er 18-tommere i Y-design med 225/40 R18 dekk rund baut. Om ønskelig får du Michelin Pilot Sport 4 uten pristillegg.
128ti har en rekke eksklusive detaljer, blant annet styling-elementer som kan lakkeres i rødt eller blått samt stategisk plasserte ti-dekaler.
I Tyskland er Shadowline standard, med sort grill, sorte speilhus og lister. Interiøret har røde detaljer som kontrast til de mørke materialene.