-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renderinger:
Smått og stort fra Peugeot
Fortsatt er det småbilene som dominerer i mange markeder, men drømmen om en SUV er stadig voksende i dette segmentet også.
Smart gjør det med sin nye elbil, Toyota har gjort det med Aygo og Yaris, og mange flere vil følge i det samme sporet. De kutter ut å produsere tradisjonelle småbiler og tilbyr i stedet høyere modeller med mer SUV-aktig preg.
Det er noen år siden Peugeot kuttet samarbeidet med Toyota om bybilen 108, og det har lenge versert rykter om at de holder på å utvikle en kompakt SUV for salg i raskt voksende markeder i Asia og Sør-Amerika hvor de også har produksjonskapasitet.
En kompakt 1008 ville ganske sikkert finne kunder i disse markedene, og ved å utnytte komponenter fra Stellantis’ omfattende delehyller vil den muligens også kunne bygges til en fornuftig pris.
Vår illustratør Jean Francois Hubert har laget renderinger av hvordan en slik modell kan se ut basert på Peugeots siste designspråk – en bil med kort panser, kompakte dimensjoner og høy sittestilling.
Den nye løvelogoen er på plass i grillen og vi ser designtrekk overført fra 3008/5008 og nye 308 med LED-lys som simulerer løveklør. Detaljer i svart benyttes som kontrast for å fremheve det SUV-aktige.
De siste ryktene i fransk motorpresse går på at Peugeot kan benytte CMP-plattformen for en 1008, og at den kan dele komponenter med en ny C3 som er utviklet for India og Sør-Amerika.
Dette er også plattformen som benyttes for 208 og Opel Corsa, og dermed kan muligheten åpne seg for en europeisk e-1008 som ren elbil mens den kan selges i andre markeder med en kompakt bensinmotor.
Vår illustratør har også laget en rendering av hvordan 508 kan se ut når den får et ansiktsløft – noe som trolig skjer i løpet av neste år.