-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
40 år med E-Klasse
Mercedes-Benz’ 124-serie fyller 40 år
For 40 år siden ble 124-serien for første gang presentert. Denne modellen skulle senere også bli den første som ble kalt E-Klasse.
I november 1984 ble sedanversjonen av 124-modellserien vist frem for første gang, og en måned senere ble den tilgjengelig på markedet.
Fra 1993 ble 124-serien for første gang kalt E-Klasse. Etter 13 år på markedet og mer enn 2,2 millioner produserte enheter, ble produksjonen avsluttet i 1997. Bilene ble raskt moderne klassikere, og sjeldne versjoner har fått status som samleobjekter.
En allsidig klassiker
124-serien imponerer med sin variasjon, og motoralternativene spenner fra fire-sylindrede innstegsmodeller opp til høyytelsesversjoner med V8-motorer.
Den ikoniske 500 E ble avduket på bilutstillingen i Paris i 1990, og har en 5-liters V8-motor som yter 326 hestekrefter. Med kun små endringer i eksteriørdetaljene, kan dette kalles en ulv i fåreklær. Bilen tar deg fra 0 til 100 km/t på kun 6,1 sekunder, og toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t.
E 60 AMG fulgte etter i 1993 og var en av de første AMG-modellene som Mercedes-Benz integrerte i sin offisielle produktportefølje. 1993 er generelt et år der merket tar viktige steg mot fremtiden. Blant annet endres navnesystemet, og kjøretøyene i øvre mellomklasse får navnet E-Klasse, som fortsatt er i bruk.
For 40 år siden satte 124-serien tekniske standarder i sitt segment med kjennetegn som sterke stålpaneler og vektreduserende materialer. Kollisjonstester demonstrerte et svært høyt nivå når det kom til passiv sikkerhet, og den optimaliserte aerodynamikken førte til toppresultater for Mercedes-Benz personbiler.
Med 124-serien fikk banebrytende systemer som panoramavindusviskeren - med det som den gang da var verdens største viskerfelt - og første generasjons 4MATIC firehjulsdriftssystem premiere.
Pålitelig reservedelsforsyning
Mercedes-Benz Classic Genuine Parts tilbyr et bredt utvalg av reserve- og slitedeler for 124-serien. Her finnes individuelle komponenter som er produsert i nyere tid i henhold til strenge produsentkrav og deler som fortsatt er tilgjengelige fra den opprinnelige produksjonen.
For øyeblikket er mer enn 5800 reservedeler tilgjengelige for denne generasjonen av kjøretøy, inkludert mer enn 1000 såkalte eksklusive deler som kun benyttes i akkurat denne serien.
Rask og pålitelig global reservedelsleveranse er en av de viktigste tjenestene fra Mercedes-Benz Heritage GmbH for eiere av klassiske Mercedes-Benz kjøretøy. Classic Genuine Parts tilbys for 57 av merkets historiske modellserier. Deler som ikke lenger er tilgjengelige, identifiseres kontinuerlig og produseres på nytt. Et fokusområde er sikkerhetskritiske komponenter, i tillegg til deler relaterte for kjøring.