-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Alfa 147 1.6 – Audi A3 1.6 – BMW 316ti
Med 147 1.6 og 316ti henvender Alfa Romeo og BMW seg til dem som jakter på en smule eksklusivitet til moderat pris og i kompakt innpakning i et marked hvor Audi A3 allerede er etablert.

Først publisert i BIL 9 - 2001.
Med drøyt fem år bak seg, har Audi A3 fått et godt grep om den eksklusive delen av kompaktklassen. Den er kanskje litt kjedelig når det gjelder design, men finishen og kvalitetsfølelsen er det ikke noe i veien med. Audien ble en tøffere konkurrent til Alfa 147 og BMW 316ti enn ventet. Det gjelder også motormessig. Selv om den enkle 1,6-literen har moderat effekt, holder Audien følge med Alfaen og BMWen uten å overanstrenge seg.
Det er vanskelig å slå Alfa 147s design. Alfas designere er frekke og 147 er en bil som vekker oppsikt blant både de unge og de godt etablerte. Med 120-hesters 1,6-liter under panseret og en nesten komplett utstyrspakke, ligger alt til rette for et godt innhogg i kompaktklassesalget. Men alt er ikke bare fryd og gammen, og vår test avslørte uventede svakheter.
Da BMW i sommer oppgraderte 3-serie Compact var det på tide. Første generasjon Compact avslørte at lav pris hadde vært et viktig mål, og det hadde ikke den finish vi normalt venter fra BMW. Dagens modell virker vesentlig mer påkostet og har merkbart bedre finish, spenstigere design og høyere utstyrsnivå. Selv uten noe ekstra utstyr har 316ti det meste du forventer i en moderne og eksklusiv kompaktklassebil – og den føles mer eksklusiv enn de to konkurrentene.
LES VIDERE:
- Alfa 147- Audi A3
- BMW 316
- Konklusjon- Priser og tekniske data