-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa 147 1.6 – Audi A3 1.6 – BMW 316ti
Med 147 1.6 og 316ti henvender Alfa Romeo og BMW seg til dem som jakter på en smule eksklusivitet til moderat pris og i kompakt innpakning i et marked hvor Audi A3 allerede er etablert.
Først publisert i BIL 9 - 2001.
Med drøyt fem år bak seg, har Audi A3 fått et godt grep om den eksklusive delen av kompaktklassen. Den er kanskje litt kjedelig når det gjelder design, men finishen og kvalitetsfølelsen er det ikke noe i veien med. Audien ble en tøffere konkurrent til Alfa 147 og BMW 316ti enn ventet. Det gjelder også motormessig. Selv om den enkle 1,6-literen har moderat effekt, holder Audien følge med Alfaen og BMWen uten å overanstrenge seg.
Det er vanskelig å slå Alfa 147s design. Alfas designere er frekke og 147 er en bil som vekker oppsikt blant både de unge og de godt etablerte. Med 120-hesters 1,6-liter under panseret og en nesten komplett utstyrspakke, ligger alt til rette for et godt innhogg i kompaktklassesalget. Men alt er ikke bare fryd og gammen, og vår test avslørte uventede svakheter.
Da BMW i sommer oppgraderte 3-serie Compact var det på tide. Første generasjon Compact avslørte at lav pris hadde vært et viktig mål, og det hadde ikke den finish vi normalt venter fra BMW. Dagens modell virker vesentlig mer påkostet og har merkbart bedre finish, spenstigere design og høyere utstyrsnivå. Selv uten noe ekstra utstyr har 316ti det meste du forventer i en moderne og eksklusiv kompaktklassebil – og den føles mer eksklusiv enn de to konkurrentene.
LES VIDERE:
- Alfa 147- Audi A3
- BMW 316
- Konklusjon- Priser og tekniske data