Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed – Mercedes-Benz C 200 Kompressor SportCoupé

Både Alfa Romeo og Mercedes-Benz jakter på ungdommelige sportsbilentusiaster som gjerne vil ha både sportsbil og plass. Men er dette sportslig nok?

Publisert

Først publisert i BIL 9 - 2001.

Ytelsene er det ikke noe i veien med, 150 og 163 hk sparker realt i fra, og selv om ikke 0 til 100-tidene er blant de kjappeste, har både Alfa 147 2.0 og C 200 Kompressor et skyv som kan gi sportslige kjøreopplevelser. Forutsetningen er at sjåføren er med på notene, for begge disse kan kjøres svært så tilbakelent og sedat uten at det føles feil.

Begge våre testbiler har sekvensielt gearskift. Alfaen har nyeste generasjon Selespeed, et system som er godt avstemt for sportslig kjøring og som fungerer vesentlig bedre enn de første versjonene som ble lansert i Alfa 156. Alfa-importøren har bestemt seg for å ta inn 147 2.0 bare i Selespeed-versjon – av forståelige grunner.

Mens Alfa Romeo-forhandleren ikke gir deg noe valg, gir Mercedes-Benz forhandleren deg tre valgmuligheter når det gjelder SportCoupé; sekstrinns manuell, sekstrinns sekvensiell eller femtrinns automatkasse. Sekvensiell gearkasse, Sequentronic, kan du dessuten kombinere med både 220 CDI, 200 Kompressor og 230 Kompressor. Sequentronic forener den manuelle gearkassens fordeler med automatkassens og til en overkommelig pris.

LES VIDERE:
- Alfa Romeo 147
- Mercedes-Benz C200
- Konklusjon
- Priser og tekniske data

Powered by Labrador CMS