-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa Romeo 147 FL
Den allerede vakre Alfa 147 har fått en ansiktsløfting og et par nyheter under skallet.
Først publisert i BIL 1 - 2005.
Den hadde vel strengt tatt ikke det største behovet for å friske opp utseendet, men det er nå blitt sånn at bilmodeller skal gjennom en foryngelseskur midtveis i livet. Og det er foretatt kun mindre grep i denne ansiktsløftingen, mest synlig i den noe større og dypere grillen, samt lyktene foran og bak.
Alfa Romeo har ikke foretatt store endringer i teknikken – det er mindre justeringer på hjuloppheng for alle modeller, og de har utviklet et nytt og mer komfortabelt hjuloppheng kalt Comfort som kan fås som ekstrautstyr. På gearfronten står valget fortsatt mellom manuell kasse og den automatiserte Selespeed, men 147 får også en mer komfortpreget versjon av denne, kalt Easyspeed. Her er det ikke hendler på rattet, men kun en spak mellom setene.
Marketingfolkene i Fiat og Alfa Romeo har nemlig funnet ut at det ikke bare er fartsglade racingaspiranter som kjøper 147, det er mange som kjøper den for de lekre linjene og stilen. For å tilfredsstille også disse kundene har Alfa Romeo hatt mer fokus på å tilby komfort og gjøre den mer lettkjørt.
Men det er en nyhet i nye Alfa 147 som burde glede også de fartsglade: Den sterke 1.9 JTD 16v M-Jet motoren har nå fått 150 hk, mot 140 før. Dette er en responsiv og elastisk dieselmotor som også er stillegående. Dessverre tilbyr ikke Alfa Romeo dieselmotorer i Norge. Men heldigvis får man den glimrende 2.0 Twin-Spark motoren i 147 fortsatt, en turtallsvillig og fleksibel motor som fortjener en plass i bensinmotorenes Hall of Fame.
Det norske markedet er ikke høyt prioritert hos Alfa Romeo, så vi får ikke nye Alfa 147 før godt utpå nyåret. Prisene er ikke klare, men importøren forventer ikke noen større økning.
Alfa Romeo 147 2.0 TS
Pris: Ikke klar
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1970 ccm. 110 kW (150 hk) v/6300 o/min. 181 Nm v/3800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 417 x 173 x 142 cm. Akselavstand: 254,6 cm. Egenvekt m/fører: 1325 kg. Tillatt totalvekt 1770 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 280 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,3 sek.
Toppfart: 208 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,89 l/mil.
CO 2 -utslipp: 211 g/km.