-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Facelift for Mazda2
Mazda har i dag startet salget av en ny 2-er på hjemmemarkedet. En viktig nyhet er navnet.
I fire generasjoner, helt siden 1996, har denne modellen vært solgt som Demio i Japan. Den foreløpig siste kom i 2014, men i forbindelse med oppdateringen skifter den navn til Mazda2, betegnelsen Mazda bruker i Europa og andre markeder.
Mazda2 er innstegsmodellen i en familie med kjøreglade biler – man finner litt MX-5 DNA i de fleste Mazda-modeller. Nå fremhever de at kvalitetsnivået er hevet, i tillegg til at designen er oppdatert for å være i takt med øvrige modeller i familien, ikke minst nye Mazda3.
Egenskaper som fremheves er «handling», stabilitet, kjørefølelse og støydemping.
Oppdatering av Skyactiv-arkitekturen medfører nye og bedre seter og redesignet chassis. Målet er at føreren skal føle seg hjemme i det øyeblikk han eller hun setter seg bak rattet.
Nyheter på sikkerhetsfronten inkluderer adaptiv cruise-kontroll med stopp/kjør-funksjon og aktive LED hovedlys sammensatt av 20 individuelt styrte dioder.
I Japan skal Mazda2 selges med to alternative motorer, Skyactiv-G 1.5 for de som ønsker bensin og Skyactiv-D 1.8 for de som foretrekker diesel. Begge kommer i forskjellige styrkegrader.
Videre kan kundene velge mellom 6-trinns automat eller manuell kasse, og de som ønsker får den levert med firehjulsdrift.
I Norge utgjør Mazda2 et ufortjent beskjedent innslag på OFV-statistikken. Med 180 registreringer i 2018 var den nummer 13 i småbil-klassen der Toyota Yaris ruler foran Renault Zoe.
Bilen er på plass hos japanske forhandlere i september. Her får vi neppe se den før i 2020, og da trolig kun med bensinmotor og drift på forhjulene.