-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rullende konsept
I Genève viste Mazda Hazumi Concept som en forsmak på nye Mazda2. Her er en nesten identisk bil på test i nærheten av Frankfurt.
At bilen befinner seg i Frankfurt-området er ingen stor overraskelse – det er nemlig her Mazda har sitt europeiske R&D-senter.
Alle som så Hazumi på bilutstillingen i Genève, var enige om at den så ganske så produksjonsklar ut. Det som fortsatt gjorde den til et konsept, var detaljer i eksteriør og interiør som raskt kan skiftes ut.
Og her er den altså ute på testtur, godt innpakket i psykedelisk kamuflasje.
Nye Mazda2 blir fjerde medlem i Skyactiv-familien etter CX-5, Mazda6 og Mazda3. Det innebærer blant annet et utvalg moderne drivlinjer for bensin og diesel.
Dessuten er modellene lettere enn sine forgjengere, noe som kan være en utfordring for Mazda2 som ble slanket kraftig ved forrige generasjonsskifte.
Hazumi sto utstilt med en 1,5-liters dieselmotor i Genève, og det er en motor Mazda kan trenge til sine kompakte modeller, som supplement til 2,2-literen de allerede har. Den 1,6-literen de har benyttet de siste årene er produsert av PSA.
Produksjonen av nye Mazda2 starter til høsten, og de første bilene kommer til Norge rundt årsskiftet.