-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mazda, ikke for oss
Mazda lanserer nå en alternativ toer i en del markeder. Men den kommer neppe til Norge.
Det er ganske mange bilkunder i verden som foretrekker kompakte sedaner fremfor tre- eller femdørs kombikupeer. Selv om slike er nær sagt ikke-eksisterende hos oss, trenger du bare reise til Syd- eller Øst-Europa for å se dem i hopetall.
De er også populære i flere raskt voksende markeder i Asia og Oseania, og derfor har Mazda funnet det smart å tilby sin nye Mazda2 som sedan.
I Australia, hvor vi har hentet Mazdas pressemelding fra, er prisen den samme enten du velger hatch (5-dørs) eller sedan.
Den samme strategien kjører den norske importøren for Mazda3, som tilbys i begge karosseriformer. Likevel velger bare hver sjette M3-kunde en sedan.
Fordelen med sedanen er selvsagt at du får et mye større bagasjerom.
Sedanen er nemlig 26 cm lenger enn kombien, og hele den ekstra lengden brukes i bagasjeavdelingen slik at den får en kapasitet på 440 liter i stedet for kombiens 280 liter.
I Australia tilbys Mazda2 med to nesten identiske 1,5-liters bensinmotorer, den ene med 80 hk / 139 Nm og den andre med 82 hk / 141 Nm. Begge kan kombineres med 6-trinns manuell eller automatisk girkasse.
Mazda regner med at rundt femten prosent vil velge sedan