-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kraftplugg fra BMW
Er det dette som er bilen M3-entusiastene egentlig har ventet på? Møt BMW M2.
Kompakt, lekker og full av power.
Det er slik vi gjerne husker BMW M3.
Og full av power er også dagens M3 – eller M4, som er den «riktige» M3, i coupé-form.
Men den er ikke så kompakt lengre. Mens den originale E30 M3 forsiktig tok 431,8 centimeter plass i lengderetning, strekker M4 seg 35 centimeter lengre.
Og kanskje er M4 blitt for god? For rå?
Sidelengs (den har egen breisladdfunksjon) inn fra høyre kommer nå BMW M2 som en slags «spirituell oppfølger» til den klassiske M3-en.
Mindre enn M4, men likevel sintere.
Og med en mer klassisk to-dørs sedandesign stemmer utseendet også.
Men tro ikke at den lille bilen mangler krutt i tønna. Det er plenty.
370 hestekrefter pumpes ut mot bakhjulene, gjennom en 6-trinns manuell kasse (hurra!), eller eventuelt en 7-trinns automatkasse (hurra for valgfriheten!).
Fartsressursene er heftige 4,3 sekunder til hundre, og toppfart (sperret) på 250 kilometer i timen.
Merkelig nok veier M2 nøyaktig det samme som M4. Dessverre.
Den direkte forgjengeren til M2, 1M Coupé, virket mer som et moroprosjekt BMW-ingeniørene holdt på med på kveldstid (en arbeidsmetode som har gitt oss mye gøy, Golf GTI, ikke minst).
M2 er langt mer gjennomført – og vi har egentlig ventet på den i lengre tid.
Det er ikke dermed sagt at vi er skuffet. Om BMW har klart å flytte noe av den rå magien fra 1M over i M2 har vi mye moro å glede oss til.
Og med manuell girkasse, bakhjulsdrift og 370 hestekrefter trenger vi ikke egen breisladdmodus for å kose oss.
Men vi får nok ikke kost oss før over nyttår. BMW Norge melder at bilene dukker opp her til lands i februar.
Da har vi noe å glede oss til etter jul også!