-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rover: Sterkere enn noen gang!
Engelsk bilindustri er oppegående og sterkere enn på mange år, og Rover er største aktør. Etter noen magre år har Rover reist seg, delvis med hjelp fra Honda, men som du vil se står de også trygt på egne ben. Når BMW Norge når har tatt opp importen av Rovers biler, blir de også importør for Range Rover og Discovery.
PRØVEKJØRT: Engelsk bilindustri er oppegående og sterkere enn på mange år, og Rover er største aktør. Etter noen magre år har Rover reist seg, delvis med hjelp fra Honda, men som du vil se står de også trygt på egne ben. Når BMW Norge når har tatt opp importen av Rovers biler, blir de også importør for Range Rover og Discovery.BIL 1 - 1996.Fortsatt Honda-samarbeide
Rover vil forsatt være avhengig av Honda noen år fremover. 5-dørs Honda Civic og Rover 400 er ferske modeller, og Rover 600 og Honda Accord er også modeller som vil gå noen år til. Fem modellserier
Rover har også utviklet en ny dieselmotorserie bestående av to motorer, en 85-hester med mekanisk direkteinnsprøyting og turbo, en 105-hester med elektronisk direkteinnsprøyting og turbo. Det er for øvrig denne motoren Honda nå tar i bruk i Accord diesel.Tvers gjennom britisk
Med en lengde på like under fire meter går Rover 200 rett inn i konkurranse med Golf, Astra, 306 og Corolla for å nevne noen. Det er ikke lagt vekt på at Rover 200 skal virke stor. Det runde karosseriet gjør heller at den virker mindre enn målene tilsier. Plassutnyttelsen er god, men dette er ikke en bil som vil bli lagt merke til for ekstrem plassutnyttelse.1,4-liters motor
Rover 200 vil bli levert med motorer fra Kserien. For Norge er det i første omgang den spreke 1,4-literen med 103 hk som er aktuell, men det finnes også en 1,6-liter med 111 hk. 1,8-literen med variable kamaksler og 145 hk finnes i Rover 200Vi, og for dieselmarkedet er både 85- og 105-hesteren tilgjengelig i kombinasjon med henholdsvis tre og fem dører.Sportslig karakter
En kjapp prøvekjøring av en 216 Si avslørte et sportslig avstemt chassis. De tverrgående skjøtene på de italienske motorveiene syd for Genova var merkbare, men en tur på en skrøpelig grusvei avslørte at hjulopphengene henger skikkelig godt med når de får jobbe hver for seg.Sterk dieselmotor
Jeg rakk også en kort tur i en femdørs 220 SD, den med 105-hester. Denne motoren føles ikke like kvikk som for eksempel Volkswagens TDi motor på 1,9 liter, men den går mer stille og rolig, og med 210 Nm dreiemoment var bakkene ingen utfordring. Selv om 220 SD er noe tyngre over forakselen enn 216 og understyrte litt mer, er den overbevisende lettkjørt på svingete og smale veier.The Rover Look
Selv om nye modeller skal ha "the Rover look", vil de ikke bli blåkopier av Rover 200. Noen av uttrykksformene i 200 er hentet fra 400 og 600, men hovedpoenget for Rover er å gi hver modell en klar Roveridentitet, men likevel en identitet som passer i den klassen modellen skal konkurrere i. DETTE ER ROVER 200, 400 OG 600:
Rover vil forsatt være avhengig av Honda noen år fremover. 5-dørs Honda Civic og Rover 400 er ferske modeller, og Rover 600 og Honda Accord er også modeller som vil gå noen år til. Fem modellserier
Rover har også utviklet en ny dieselmotorserie bestående av to motorer, en 85-hester med mekanisk direkteinnsprøyting og turbo, en 105-hester med elektronisk direkteinnsprøyting og turbo. Det er for øvrig denne motoren Honda nå tar i bruk i Accord diesel.Tvers gjennom britisk
Med en lengde på like under fire meter går Rover 200 rett inn i konkurranse med Golf, Astra, 306 og Corolla for å nevne noen. Det er ikke lagt vekt på at Rover 200 skal virke stor. Det runde karosseriet gjør heller at den virker mindre enn målene tilsier. Plassutnyttelsen er god, men dette er ikke en bil som vil bli lagt merke til for ekstrem plassutnyttelse.1,4-liters motor
Rover 200 vil bli levert med motorer fra Kserien. For Norge er det i første omgang den spreke 1,4-literen med 103 hk som er aktuell, men det finnes også en 1,6-liter med 111 hk. 1,8-literen med variable kamaksler og 145 hk finnes i Rover 200Vi, og for dieselmarkedet er både 85- og 105-hesteren tilgjengelig i kombinasjon med henholdsvis tre og fem dører.Sportslig karakter
En kjapp prøvekjøring av en 216 Si avslørte et sportslig avstemt chassis. De tverrgående skjøtene på de italienske motorveiene syd for Genova var merkbare, men en tur på en skrøpelig grusvei avslørte at hjulopphengene henger skikkelig godt med når de får jobbe hver for seg.Sterk dieselmotor
Jeg rakk også en kort tur i en femdørs 220 SD, den med 105-hester. Denne motoren føles ikke like kvikk som for eksempel Volkswagens TDi motor på 1,9 liter, men den går mer stille og rolig, og med 210 Nm dreiemoment var bakkene ingen utfordring. Selv om 220 SD er noe tyngre over forakselen enn 216 og understyrte litt mer, er den overbevisende lettkjørt på svingete og smale veier.The Rover Look
Selv om nye modeller skal ha "the Rover look", vil de ikke bli blåkopier av Rover 200. Noen av uttrykksformene i 200 er hentet fra 400 og 600, men hovedpoenget for Rover er å gi hver modell en klar Roveridentitet, men likevel en identitet som passer i den klassen modellen skal konkurrere i. DETTE ER ROVER 200, 400 OG 600:
214Si 3d/5d
414i 5d
416i 5d
620 Si
620 Ti
Sylindervolum:1396 ccm
1396 ccm
1589 ccm
1997 ccm
1994 ccm
Boring x slag:75 x
75 x 79 mm
80 x 79
85 x 88 mm
84,5 x 89 mm
KW(hk)/omdr.:76(103)/6000
76(103)/6000
82(111)/6000
96(131)5400
147(200)/6000
Nm/omdr.:127/3000
127/3000
145/3000
178/4800
240/2100
Dekk:175/65HR14
175/65TR14
185/60HR14
185/65HR15
205/50ZR16
Lengde:397,3 cm
432,0 cm
432,0 cm
465,0 cm
465,0 cm
Bredde:168,8 cm
170,0 cm
170,0 cm
172,0 cm
172,0 cm
Høyde:141,9 cm
139,0 cm
139,0 cm
138,0 cm
138,0 cm
Akselavstand:250,2 cm
262,0 cm
262,0 cm
272,0 cm
272,0 cm
Bagasjevolum:304 l. (VDA)
380 l. (VDA)
380 l. (VDA)
450 l.(VDA)
430 l.(VDA)
Vekt:985 kg
1120 kg
1120 kg
1290 kg
1355 kg
Aks. 0-100 km/t:10,7 sek.
11,0 sek.
10,0 sek.
10,2 sek.
8,0 sek.
Toppfart:185 km/
185 km/t
190 km/t
201 km/t
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0p