-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Rendering

Sniktitt på ny 2008 før avduking
Peugeot skal neste uke vise en oppdatert 2008. Vi gir deg en forsmak på hva du har i vente.
Da andre generasjon 2008 kom på markedet i 2019, ble den for første gang tilgjengelig som elbil. Nordmenn trykket den kompakt SUV-en til sitt bryst, og den ble raskt Peugeots mest solgte modell i Norge.
I perioden fra 2019 og ut 2022 ble det ifølge OFV registrert nesten 6000 nye e-2008 på norske skilter i tillegg til nesten 1000 biler med fossil drivlinje. I dag markedsføres bilen kun som elbil i vårt marked, og det vil nok også gjelde når den kommer i oppgradert utgave i løpet av høsten.
Vår faste illustratør har laget renderinger av hvordan han tror nykommeren vil se ut, og den mest tydelige forskjellen er LED kjørelysene som får tre «kloremerker» etter løveklørne i stedet for dagens ene, samt en ny grill med fargeinnslag. Også i baklyktene er klørne synlige.
Logoen får en mer fremtredende plass i grillen, og skiltet flyttes ned til en modifisert støtfanger.
Bensinmotorene er fortsatt viktigst i en rekke markeder, og disse får nå mildhybrid-teknologi og skal tilbys i to styrkegrader, med 100 eller 130 hestekrefter. Elmotoren som sitter integrert i dobbelclutch girkassen sper på med 21 kW ekstra effekt under akselerasjon.
Med hensyn til den elektriske utgaven, vil den få tilsvarende oppdateringer som øvrige modeller fra Stellantis – hvilket innebærer effektøkning fra 136 til 156 hestekrefter mens den potensielle rekkevidden øker fra dagens 345 kilometer til rundt 400 km.
Vi regner med å få flere detaljer neste uke når bilen blir offisiell.