-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opel Corsa møter Fiat Punto og Peugeot 206
Mer plass, mer utstyr, bedre komfort og sikkerhet, småbilene nærmere seg sine større søsken på mange områder. Det gjelder også for våre testbiler, den nye Corsaen, Punto og 206.
Først publisert i BIL 3 - 2001.
Store småtroll
Det er ingen tvil om hvem som ble fjorårets vinner i småbilklassen. Det ble solgt nesten dobbelt så mange Toyota Yaris (4.937) som Volkswagen Polo (2.638) som havnet på andreplass. Peugeot 206 (2.096) ble en god nummer tre, mens Opel bare greide å selge 1.076 av den gamle Corsaen. Alt tyder på at Yaris også vil ha et betydelig forsprang også ved neste årsskifte, men kampen om andreplassen vil bli spennende og stå mellom Polo, 206 og Corsa. Vi skal ikke se bort fra at også Skoda Fabia med den nye stasjonsvognen kan melde seg på i denne kampen.
Fiat solgte bare 274 Punto i fjor, men den nye importøren har som mål å levere 600 biler i år, noe som burde være innen rekkevidde. Ikke bare fordi Punto så absolutt holder mål som bil, men også fordi merket har et bedre forhandlernett enn på mange år.
Vi har valgt testbiler som ligger så nær hverandre i pris og motorstørrelse som mulig. Corsa og Punto har 1,2-litersmotorer med henholdsvis 75 og 80 hk, mens 206 har en 1,4-liter med 75 hk. Punto er dyrest av de tre, men det er før vi begynner å legge på utstyr. Vår 206 koster 172.900 kroner, mens Corsaen koster 165.700 kroner og Puntoen koster 167.700 kroner. Ettersom Corsa ennå ikke var tilgjengelig som femdørs, har vi i testen kjørt en tredørs Corsa. Femdørsmodellen med samme utstyr som vår testbil koster 169.700,- kroner.
LES VIDERE:
- Opel Corsa
- Fiat Punto
- Peugeot 206- Konklusjon
- Priser og tekniske data